At smøre Brentan efter måltid. Hvordan gør I det???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.167 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. juni 2011

hekran

Vores lille pige har fået trøske og vi har fået Brentan af lægen at smøre hendes mundhule med efter måltid. Problemet er bare, at hun er 14 dage gammel og stort set spiser hele tiden  Går ud fra, at det skal have lidt tid til at virke og at man derfor ikke skal spise umiddelbart efter. Synes også det er meget svært at få det smurt og at dosis på 1/4 ske virker enormt stor til min lille piges mund. Hvordan fik I det smurt rundt så det også kom på det bagerste af tungen?

Vi har brugt det i over et døgn og jeg kan ingen forskel se endnu. 

Skal brystvorterne egentlig også smøres ind? Det sagde lægen intet om 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2011

Isabella_mor

jeg har godtnok aldrig hørt om at smørre inde i munden med brentan!

men ja brystvorterne skal jo selvfølgelig også holdes svampefri og skal under den samme behandling... 

de skal jo også være i behandling da de ellers vil smitte hende hvis ikke de gør..

Anmeld

26. juni 2011

Saram

Vores lille er lige lidt over 3 uger og har lige haft trøske som vi også fik brentan imod.
Det vi gjorde var at tage det på lillefingeren, kun lidt af gangen, smørre det ind bagerst på tungen og så lade hende sutte resten af. (Det kan være utroligt hårdt at gøre, da de bliver rigtig hysteriske af at få kørt en finger rundt i munden)! Men det hjalp og nu er hun fin. Skal så lige siges at vi har brugt hele tuben og den har holdt i lidt over en uge.

Og jeps, brystvorterne skal også have, bare når du har givet hende det. 

Og forresten ja det kan være svært at få det til at passe sammen, vi fik heller ikke gjort det helt 4 gange om dagen, da hun enten sov eller spiste, så passede aldrig særlig godt sammen, men bare få det gjort så tit du kan. Og vi lod der gå ca 10 min efter hvert måltid.

// Sara Alrø, som er stolt af at være mor til lille Filuca Nora.

Anmeld

26. juni 2011

Saram

Btw, vidste du at den eneste grund til at man får brentan imod det er for at beskytte dine brystvorter?

Hvis du f.eks. ikke ammede så var det slet ikke sikkert du skulle i behandling for det, da det for det meste forsvinder af sig selv og ikke genere baby. Det er kun for at skåne dine brystvorter, så derfor er det også vigtigt både at smørre baby's mund og dine brystvorter, så det ikke bliver ved med at blusse op. Og så husk at når det er væk, så forsæt med at give det én dag mere, for at det ikke blusser op igen!

Anmeld

26. juni 2011

AnneBJ

Vi skulle smøre inden måltid, så det også kom på brystet... Men vi puttede det på hans narresut... 

Anmeld

26. juni 2011

hekran

Saram skriver:

Btw, vidste du at den eneste grund til at man får brentan imod det er for at beskytte dine brystvorter?

Hvis du f.eks. ikke ammede så var det slet ikke sikkert du skulle i behandling for det, da det for det meste forsvinder af sig selv og ikke genere baby. Det er kun for at skåne dine brystvorter, så derfor er det også vigtigt både at smørre baby's mund og dine brystvorter, så det ikke bliver ved med at blusse op. Og så husk at når det er væk, så forsæt med at give det én dag mere, for at det ikke blusser op igen!

Vidste ingenting! Fik jo ikke nogen vejledning fra lægen, da det var via tlf med en lægesekretær, men det lyder godt nok til, at man kan gøre det på rigtig mange måder. I hvert fald, hvis man skal dømme på disse indlæg. 

Det begynder at fortage sig lidt nu

Anmeld

26. juni 2011

Mor Til Oktober Børn

Marita skriver:

Vores lille pige har fået trøske og vi har fået Brentan af lægen at smøre hendes mundhule med efter måltid. Problemet er bare, at hun er 14 dage gammel og stort set spiser hele tiden  Går ud fra, at det skal have lidt tid til at virke og at man derfor ikke skal spise umiddelbart efter. Synes også det er meget svært at få det smurt og at dosis på 1/4 ske virker enormt stor til min lille piges mund. Hvordan fik I det smurt rundt så det også kom på det bagerste af tungen?

Vi har brugt det i over et døgn og jeg kan ingen forskel se endnu. 

Skal brystvorterne egentlig også smøres ind? Det sagde lægen intet om 

Jeg brugte altså alm. dansk vand og det virkede fint .. Vi brugte bare hjørnet a suttekluden .. ?

og brugte faktisk oss danskvand til brystvorterne, og det virkede efter få dage

Anmeld

26. juni 2011

Zeus

Da Cajsa havde trøske, og smittede mig, fik jeg brentan til mig selv og noget andet (Nystatin) til hende..?

Anmeld

26. juni 2011

Saram

Marita skriver:

Vidste ingenting! Fik jo ikke nogen vejledning fra lægen, da det var via tlf med en lægesekretær, men det lyder godt nok til, at man kan gøre det på rigtig mange måder. I hvert fald, hvis man skal dømme på disse indlæg. 

Det begynder at fortage sig lidt nu

Okay det lyder godt..
Og jep den med danskvand er ogs rigtig god, vi har ikk mere brentan så hun får lidt danskvand på en vatpind og så knider vi den inde bagerst på tungen for at være sikker på at det er HELT væk.

Anmeld

26. juni 2011

norenberg

har lige brugt det til min søn og vi smurte det bare på hans sut og 3 dage senere var det væk....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.