Inspiration til barn på 9 mdr.(Mad)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.493 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. juni 2011

FamilenStorm

Hejsa derude..

Har en rigtig lille madglad gris, som stort ser spiser alt hvad der bliver serveret for hende..

MEn jeg er gået lidt død i hvad jeg skal finde på at give hende, så det ikke bare bliver det samme hele tiden og hver dag.. Det skulle jo gerne være varrieret.. Har desværre også været inde i en dårlig stil med at give hende færdiglavet grød, men det vil jeg gerne væk fra..

Vi er meget på farten, så skal være til at have med i tasken/køltasken..

Lige pt ser hendes "madskema" ud sådan her:

06-07: 180ml MME

08-09: Havregrød (af 1 del havregryn)

12-13: rugbrødshapser (med leverposteg, makrel, torskerogn, eller flødeost)

15-16: Grød eller mos (af kartofler med enten broccoli elller gulerod, Købegrød hvis vi er på farten)

19-20 Natflaske 240Ml MME

I løbet af eftermiddagen får hun agrukestave som hygge snack..

Men hvad jeg give hende, så vi ikke bare køre død i det samme mad? Har købt naturalyoughurt i dag, samt kiwi og jordbær til at komme i.. Men mætter det lige så godt dom havregrøden hvis hun får det morgenmad? Eller skal man give det som middagsmad??

Håber der er nogle der kan komme med lidt inspiration

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2011

JeNoVa

Hvis du ikke har noget imod, det er på engelsk, er der en del inspiration og gode råd på denne side:  http://wholesomebabyfood.momtastic.com/solidfood8to10montholdbaby.htm

Anmeld

26. juni 2011

serinasmor

hejsa

da serina var 9 mdr fik hun det samme til aften som os .. og spiste sammen med os ....

hun fik frugt når hun vågnede (kl15-16)og måske lidt agurk og sådn ... så spiste vi aller senest kl 18.30

det ser i øvrigt stadig sådan ud (ca)  nu vågner hun bare noget før men får stadig frugt på ca samme tidspunkt ...

så måske i skulle prøve at spise sammen alle sammen ( det er lidt specielt de første gange .. men ganske hyggeligt)

på den måde er du også sikker på at det er varieret kost .. hvis i også selv spiser varieret

Anmeld

26. juni 2011

FamilenStorm

Superdansker skriver:

Hvis du ikke har noget imod, det er på engelsk, er der en del inspiration og gode råd på denne side:  http://wholesomebabyfood.momtastic.com/solidfood8to10montholdbaby.htm

Mange tak VIl jeg da lige prøve at kigge på

Anmeld

26. juni 2011

FamilenStorm

serinasmor skriver:

hejsa

da serina var 9 mdr fik hun det samme til aften som os .. og spiste sammen med os ....

hun fik frugt når hun vågnede (kl15-16)og måske lidt agurk og sådn ... så spiste vi aller senest kl 18.30

det ser i øvrigt stadig sådan ud (ca)  nu vågner hun bare noget før men får stadig frugt på ca samme tidspunkt ...

så måske i skulle prøve at spise sammen alle sammen ( det er lidt specielt de første gange .. men ganske hyggeligt)

på den måde er du også sikker på at det er varieret kost .. hvis i også selv spiser varieret

VIl rigtig gerne have hende med til aftensmad.. Men kan først blive om en lille mdr's tid, da vi er igang med renovere hus, så vores spisetider er meget skæve.. Så når vi kan komme i huset, så er det også meningen at vi skal have en god rytme omkring aftensmaden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.