hvordan gør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2011

<3

Anonym skriver:

så du kogte vand hvergang efter brug ? og lod dem ligge i det indtil de sku bruges igen

Jeg havde ca.8stks ammebrikker. på en bakke havde jeg groft salt, to skåle med kogt vand, en til de rene og en til de urene. For det gælder om at holde alt rent.

Så tog jeg en ammebrik op af vandet når jeg skulle bruge den og efter brug rensede jeg med salt, og kom i den anden skål til de brugte.

Når der ikke var flere tilbage så ud og skylle dem godt og koge dem i en gryde, op i en ren skål med rent kogende vand og over på bakken...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

Anonym trådstarter

mrs X skriver:

Jeg havde ca.8stks ammebrikker. på en bakke havde jeg groft salt, to skåle med kogt vand, en til de rene og en til de urene. For det gælder om at holde alt rent.

Så tog jeg en ammebrik op af vandet når jeg skulle bruge den og efter brug rensede jeg med salt, og kom i den anden skål til de brugte.

Når der ikke var flere tilbage så ud og skylle dem godt og koge dem i en gryde, op i en ren skål med rent kogende vand og over på bakken...

er det ikk ok at gnide groft salt på også ligge den i en kop med kogende vand indtil brug ?

Anmeld

27. juni 2011

<3

Anonym skriver:

er det ikk ok at gnide groft salt på også ligge den i en kop med kogende vand indtil brug ?

Groft salt er EFTER brug. Ellers er vandet jo salt og det kan bebs ikke lide!  Du bruger det grove salt til at fjerne den fede modermælk og samtidig fjerne bak. og urenheder. Dog skal du koge dem før du bruger den igen!

Anmeld

27. juni 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

synes bare de stinker af opvaskemiddel, så er bange for han får den smag i munden

så brug neutral opvaskemiddel  

det er rigtig nok. skyl den grundtigt efter den er blevet "vasket op" og gnid med salt (groft salt) ofr at undgå kalk..  så skal den bare skoldes.. 

jeg havde sådan en lille bøtte med låg hvor den lå i uden vand. og den blev jo brugt hele tiden sp det fungerede fint. og det varjo ikke særlig længe vi brugte den.. kun indtil at mine brystvorter var hærdet  

Anmeld

27. juni 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

så brug neutral opvaskemiddel  

det er rigtig nok. skyl den grundtigt efter den er blevet "vasket op" og gnid med salt (groft salt) ofr at undgå kalk..  så skal den bare skoldes.. 

jeg havde sådan en lille bøtte med låg hvor den lå i uden vand. og den blev jo brugt hele tiden sp det fungerede fint. og det varjo ikke særlig længe vi brugte den.. kun indtil at mine brystvorter var hærdet  

så vil jeg holde mig til at gnide med salt og ligge den i kogende vand i 5 min også tag den op og lade den tørre

Anmeld

27. juni 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

så vil jeg holde mig til at gnide med salt og ligge den i kogende vand i 5 min også tag den op og lade den tørre

ja.. det der med saltvand det aner jeg ikke lige hvad det skulle gøre godt for  

Anmeld

27. juni 2011

Lotte14

mrs X skriver:

Fik afvide af Hvidovre at man skulle rense med groft salt, skylle godt og så skolde. Indtil brug skal de ligge i sterilt vand. Og vi havde ingen infektioner eller lign.

Jeg hopper med her. Det var også sådan jeg fik at vide på barselsgangen på Aaborg sygehus.

Anmeld

27. juni 2011

Lotte14

Anonym skriver:

Anmeld

27. juni 2011

kamtok

mrs X skriver:

Fik afvide af Hvidovre at man skulle rense med groft salt, skylle godt og så skolde. Indtil brug skal de ligge i sterilt vand. Og vi havde ingen infektioner eller lign.

Hvor pudsigt, jeg fik på Hvidovre afvide at jeg bare skulle vaske den i sæbe og skylle den, og så skolde den.

Anmeld

27. juni 2011

<3

Charlotte89 skriver:

Jeg hopper med her. Det var også sådan jeg fik at vide på barselsgangen på Aaborg sygehus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.