Ork altså... intet er godt nok til min 10 årig søn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

585 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. december 2008

Kloster

Ja Rasmus bliver jo snart 11 år.
Vi skulle have en rigtig hyggelig søndag i dag, hvor vi skulle ud og køre med gratis tog i nordjylland. Mormor, morfar, Mads på 4½ og Nicolaj på 9 år var med.

Først og fremmest gad han slet ikke med. Men idet min mand ikke var hjemme i dag, kunne han ikke blive hjemme.

Men nejjj hvor jeg dog fortrød det!!
Jan brokkede sig,var total uopdraget- løb rundt over det hele,satte sig ned midt på gulvet, tiggede om mad konstant, rykkede,drillede og svarede grimt til os alle osv osv...

Det var så belastende...
Og hver gang, han brokker sig over noget, bærer Nicolaj over med ham og gør det som han siger.

Og værst af alt... Han er sååå ligeglad... Og alligevel ikke... Han lader som om han er så ligeglad, men jeg ved, han er så følsom.

Hvad hulen gør jeg med sådan en protest, følsom og ligeglad dreng?????

Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2008

ekzunz

Jeg kan desværre ikke komme med nogle gode råd - kun min dybeste medfølelse...
Vi har en 12 årig, som bestemt også kan trække tænder ud, når tingene ikke lige går som han synes. Han er enkelte gange også nødt til at tage med selv om han ikke gider (når han fx. skal have nye sko) og det er en pine!! Han brokker sig, gider intet, er sur og drillesyg.....
Hvis vi skal sådan nogle hygge ting, så får han lov at blive hjemme. Så længe det er i dagtimerne, så kan han sagtens - og vi andre kan så få en hyggelig tur.

Håber der kommer nogle gode råd som jeg også kan bruge

Rikke

Anmeld

8. december 2008

Loggidut

Kloster skriver:

Ja Rasmus bliver jo snart 11 år.
Vi skulle have en rigtig hyggelig søndag i dag, hvor vi skulle ud og køre med gratis tog i nordjylland. Mormor, morfar, Mads på 4½ og Nicolaj på 9 år var med.

Først og fremmest gad han slet ikke med. Men idet min mand ikke var hjemme i dag, kunne han ikke blive hjemme.

Men nejjj hvor jeg dog fortrød det!!
Jan brokkede sig,var total uopdraget- løb rundt over det hele,satte sig ned midt på gulvet, tiggede om mad konstant, rykkede,drillede og svarede grimt til os alle osv osv...

Det var så belastende...
Og hver gang, han brokker sig over noget, bærer Nicolaj over med ham og gør det som han siger.

Og værst af alt... Han er sååå ligeglad... Og alligevel ikke... Han lader som om han er så ligeglad, men jeg ved, han er så følsom.

Hvad hulen gør jeg med sådan en protest, følsom og ligeglad dreng?????

Kloster

jeg havde nok sagt til ham, at hvis ikke han stoppede med at opføre sig som en på 3, så var turen slut, og det ville gå ud over ALLE andre end ham selv, og det værste var nok at jeg virkelig var vendt om og gået hjem, straffen over de andres vrede på den pågældene er tit nok. Da ungerne var små, og slåssede i bussen, ja så fik de beskeden, enten sad de stille, eller også stod vi af...og jeg har prøvet at stå af to gange, den ene gang langt væk hjemmefra, og den anden gang tæt på, og det har altså været en lærestreg for dem, ikke p.g.a. truslen, men fordi jeg virkelig gjore det.jeg har ikke lige oplevet det med ham jeg har der er jævnaldrende, men med min store søn...pyyyh, der handler det jo så om at han er teenager, og jeg har under et par episoder sagt til ham, at hvis det kun gik ud på at han skulle sidde og ødelægge det for andre, så kunne han lige så godt skride ud i bilen og sidde til vi var færdige. Før ingen gider se på en sur unge!

jeg kan godt følge dig i hvordan den følelse er, men så sig til ham, næste gang i skal noget, at han altså ikke skal med, fordi du ikke gider se på det sure fjæs! Han er altså gammel nok til at forstå hvorfor du siger som du gør, og hvorfor han får den straf han gør, selv om det måske er lang tid siden han lavede det ballade...

vis han du ikke tolerere det, det havde jeg valgt

Anmeld

8. december 2008

xxx

Kan det være før-pubertetsalderen evt.?
Det vil jeg næsten tro, for sådan kan mine 2 store også være rimelig tit, men jeg har sat mine grænser overfor dem, og det ved de.
Det er værre med min mand (som jo ikke er deres far), han blir desværre ved med at diskutere med dem, og det er til at få pip af, rent ud sagt.
Men I skal få sat jeres grænser nu og her, for ellers blir det meget værre når han virkelig kommer i puberteten.

Anmeld

8. december 2008

Balderson

Kloster, du har fået en vaske ægte tennager....

Anmeld

8. december 2008

twinboys

Balderson skriver:

Kloster, du har fået en vaske ægte tennager....

Ja det tror jeg også... Pøj pøj med opdragelsen på ham...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.