Holdbarhed på grød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

647 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg vil lave denne grød, men hvor længe kan den holde?

http://www.madabc.dk/Baby+4-6+mdr+Kartoffelmos+med+gr%c3%b8nsager.aspx?id=0&qname=baby&dbid=2cc6c1a8-ebaf-40a0-9a65-2a6467fcfe98&t=128661552720000000

er der nogle grød man kan fryse eller gemme lidt længere end andre? (gerne med opskrift)

Må man lave en grød på forhånd og så opvarme den igen når baby skal have den, så man ikke skal til og fumle med det når baby er sulten?

andre råd modtages med kys hånd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2011

Anonym trådstarter

oppe loppe

Anmeld

25. juni 2011

tweety2060

halløjJeg mener at jeg fik at vide at grød kunne holde sig 24 timer fra det var lavet, hvis man undlod at komme mme i. Jeg plejede at lave portioner så jeg havde til næste dag også, altså 2 portioner. Undlod at komme mme i før det skulle bruges. Hvis hun fik grød omkring kl 11 så lavede jeg det kl 10.45 så det var klart til kl 11. Du må ikke genvarme mme. Jeg brugte meget opskrifter fra sp pjecer: mejereri foreningen og den fra sundhedsstyrelsen som kan købes på apoteket el nettet.Vil gerne uddybe hvis du har spørgsmål:-) god weekend.

Anmeld

25. juni 2011

Anonym trådstarter

tweety2060 skriver:

halløjJeg mener at jeg fik at vide at grød kunne holde sig 24 timer fra det var lavet, hvis man undlod at komme mme i. Jeg plejede at lave portioner så jeg havde til næste dag også, altså 2 portioner. Undlod at komme mme i før det skulle bruges. Hvis hun fik grød omkring kl 11 så lavede jeg det kl 10.45 så det var klart til kl 11. Du må ikke genvarme mme. Jeg brugte meget opskrifter fra sp pjecer: mejereri foreningen og den fra sundhedsstyrelsen som kan købes på apoteket el nettet.Vil gerne uddybe hvis du har spørgsmål:-) god weekend.

hvis man laver portionerne sådan, hvordan kan man så vide hvor meget mme der skal i?

Anmeld

27. juni 2011

tweety2060

undskyld det sene svar. Jeg lavede ofte den her i starten og skiftede så mellem hvilken mel jeg brugte.
Opskrift:
Fra 4 mdr
2 tsk majs el rismel
2 dl koldt vand
Mme pulver svarende til 2 dl.
Pisk mel og vand sammen i gryden og bring i kog under omrøring. Skru ned for varmen og kog i ca 2 min under omrøring. Afkøl til spise temperatur. Pisk mme i. Velbekomme.
Hvis grøden skal være tykkere tilsættes der mere mel...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.