Hvad gør i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

595 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. juni 2011

Lullaby

Yazmin er nu 3 og idag skete det. Hun så en mand og sagde højt og tydeligt til ham: Du er tyk. Mor her rødmede vildt og forklarede hende at det må hun ikke.  Men altså, hvordan takler i det?

Har nemlig en mistanke om, at det absolut ikke er sidste gang vi har denne situation..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2011

Frk.S

HA HA HA! Ej, undskyld - har ingen råd, da jeg endnu ikke har været udsat for det.
Men det er også bare min skræk, når/hvis den lille i maven engang kommer med sådan nogle kommentarer... jeg ville grave mig ned.

Anmeld

25. juni 2011

Emily2012<3

Jeg får også tit afvide af kærestens datter at jeg er tyk, men vi siger bare det er fordi jeg har store muskler.

Anmeld

25. juni 2011

LinLin

Åh! David gjorde noget lignende for et par uger siden: vi sad og spiste is og så pludseligt pegede han og sagde meget højt "Se lige den tykke mand derovre!" (tror ikke manden selv hørte det, men der sad et par stykker rundt om os...)

Jeg reagerede med et "Det siger man ikke!"

Det var SÅ pinligt, men jeg ved ærligt talt ikke hvad der er "det rigtige" at gøre...

Anmeld

25. juni 2011

Risen

Hihi, har også en lille sjov historie om en fra familien.. (Kan ikke huske hvem) 

Han havde også lige set en tyk mand og sagde så "ej far, hvorfor er han så tyk?" Faren sagde så at det siger man altså ikke, vi kan snakke om det når vi kommer hjem. 

Et par uger efter sad de så overfor en tyk dame i bussen og så sagde drengen "Far hende der skal vi snakke om når vi kommer hjem"  Hihi.. 

Nå, men spøg til side så tror jeg også bare jeg siger til Clara når vi kommer dertil, at sådan noget siger man ikke højt og at mennesker er forskellige. Nogle tynde andre tykke. 

Anmeld

25. juni 2011

twinboys

Hvorfor må børn ikke sige det, når det nu er rigtigt... Mine har også sagt det og jeg sagde til dem ja det er rigtigt at han er tyk.... og sagde så ja nogle er tykke andre er tynde... nogle har langt hår andre har kort hår... Vi er ikke alle ens...

Anmeld

25. juni 2011

Carl-Emil's mor

Lullaby skriver:

Yazmin er nu 3 og idag skete det. Hun så en mand og sagde højt og tydeligt til ham: Du er tyk. Mor her rødmede vildt og forklarede hende at det må hun ikke.  Men altså, hvordan takler i det?

Har nemlig en mistanke om, at det absolut ikke er sidste gang vi har denne situation..

Præcis som de piger jeg passede:

Forklarede på bedste vis at man altså ikke skal sige ting når det kan gøre andre folk kede af det.. Ja det er rigtig svært for så lille en str. at forstå men det er vigtigt at forstå at selvfølgelig må man sige hvad man mener men man skal ikke gøre det hvis man ved at det kun såre andre... 

Anmeld

26. juni 2011

charlottekri

twinboys skriver:

Hvorfor må børn ikke sige det, når det nu er rigtigt... Mine har også sagt det og jeg sagde til dem ja det er rigtigt at han er tyk.... og sagde så ja nogle er tykke andre er tynde... nogle har langt hår andre har kort hår... Vi er ikke alle ens...

præcis sådan prøver jeg at tackle det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.