Vi har netop modtaget en kæmpepakke fuld af mere eller mindre skønt og rædselsfuldt legetøj fra familien i USA. Det er jo dejligt at få gaver, men men men...
Jeg synes ikke jeg kan se kvalitetsmærkning på rigtig mange af tingene. Nogle få ting er CE mærkede, og de ting bør jo være ok. Men ingen af tingene kan ifølge mærkerne tåle at blive vaskede i maskine ("surface wash only - do NOT immerse in water"), og så er det alt sammen i øvrigt produceret i Kina. Det er ikke just tillidsvækkende...
Jeg tænker lidt at jeg bare vasker hele lortet alligevel, og så må det briste eller bære. Men så læste jeg på miljøstyrelsens hjemmeside at man skulle passe på med at vaske ting, for så kunne man frigive farlige stoffer. Hvad gør man så?
Der er også ting imellem med bløde plasticdele, skal man bare være strid og smide dem direkte i skraldespanden på mistanken om phtalater? Det er tarveligt at gøre med gaver, synes jeg, men ungernes tarv kommer vel først?
Er der nogen af jer andre, der har stået i en lignende situation? Findes der gode amerikanske hjemmesider med sikkerhedsinfo på babylegetøj?
Anmeld