hjælp med lagkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

482 visninger
2 svar
0 synes godt om
25. juni 2011

maj2011

jeg vil prøve at lave en lagkage til min kærestes fødselsdag.

regner med det bliver købe bunder, da jeg aldrig har prøvet det før.

så vil jeg ha jordbær mouss og en eller anden choko mouss, og så vil jeg ha mmf over den, men tænker her om jeg skal smøre dem op inden jeg putter mmf på???

giv gerne gode råd, har aldrig lave en før. så er spændt på hvordan det kommer til at gå :-)

mangler også en choko mouss, evt after8 eller lig. som ikke skal stå natten over .-)

klem majbrit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2011

celkt

hej

ja, du skal smøre den op før de overtrækker den, både af hensyn til ujævnheder og skævheder i kager som bliver dæmpet, og fordi syren i jordbærmousen opløser fondanten. Du kan godt smøre den op med chokomousen, men du kan også lave en vaniliecreme eller smørcreme til formålet. Du må ikke falde for fristelsen og bruge pulverkagecreme, det har jeg prøvet, det ødelagde det hele...

lav evt en chokotrøffelcreme, smelt mørk chokolade i vandbad, pisk en flødeskum med vanilie, og hæld så det smeltede, let afkølede chokolade ned i, i en tynd stråle mens du rører forsigtigt. Det smager super...

Anmeld

25. juni 2011

maj2011

celkt skriver:

hej

ja, du skal smøre den op før de overtrækker den, både af hensyn til ujævnheder og skævheder i kager som bliver dæmpet, og fordi syren i jordbærmousen opløser fondanten. Du kan godt smøre den op med chokomousen, men du kan også lave en vaniliecreme eller smørcreme til formålet. Du må ikke falde for fristelsen og bruge pulverkagecreme, det har jeg prøvet, det ødelagde det hele...

lav evt en chokotrøffelcreme, smelt mørk chokolade i vandbad, pisk en flødeskum med vanilie, og hæld så det smeltede, let afkølede chokolade ned i, i en tynd stråle mens du rører forsigtigt. Det smager super...

takker :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.