Børnehaven med hjem til fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.472 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. juni 2011

linemus

Mine to piger bliver 4 år næste mandag, og børnehaven kommer på besøg kl.10.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jer, der også har haft besøg af børnehaven, hvordan I gjorde? Hvad lavede I, hvad fik I at spise og hvornår? Så finder jeg forhåbentlig lidt inspiration

Vh Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2011

Käte

linemus skriver:

Mine to piger bliver 4 år næste mandag, og børnehaven kommer på besøg kl.10.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jer, der også har haft besøg af børnehaven, hvordan I gjorde? Hvad lavede I, hvad fik I at spise og hvornår? Så finder jeg forhåbentlig lidt inspiration

Vh Line

Hej jeg kan da fortælle at da min datter blev 3 år der hentede vi pigerne kl. 12 i børnehaven og gik hjem (Havde ikke længere end de kunne gå og så gik der lidt tid med det). Vi startede med en "navneleg" (jeg kunne ikke alle navne og ansigter, så jeg havde lavet klistermærker med deres navne på, dem jeg kunne og så spurgte vi er der en der hedder "navn" og så fik de et mærke på. Vi havde lavet pizza snegle og pølsehorn (kyllingestrimler og kyllingepølser så de børn der ikke må spise svinekød også kunne spise det) også saftevand/kakao og lagkage (hjemmelavet med barbapapa). her efter sang vi fødselsdagssang og åbnede gaver. så legede de med gaver og legetøj mens vi ryttede mad væk. Da det var piger så satte vi musik på og legede "stop dans" og de hyggede sig og sagde bare igen igen.  så var kl. blevet 16 og børnene blev hentet og de fik en slikpose med hjem. alle hyggede sig og min datter synes at det var en rigtig god dag og snakker stadig om det. Jeg fik hjælp af min svigermor og svigerinde. Det var i Now. mdr. så vi var kun indefor.

Det var vores forløb, håber det kunne give lidt inspiration.

Anmeld

25. juni 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

Hey.

Jeg er pædagog i en børnehave og vi plejer af gøre sådan:

Ca. 10.00: Ankomst - men du vælger selvfølgelig selv hvornår du synes de skal komme.

Først leger ungerne - værelset skal ses og alt legetøj hives frem og leges med

Ca. 11.00: Vi spiser - det kan være alt !! Vi har fået pastasalat, alm. pasta, frikadeller, pølsehorn, pizzasnegle, hot dogs, pølser osv. og så er der næsten altid agurke/gulerodsstænger.

Efter mad er der lidt ro på ungerne og så giver vi en gave og synger !

Hvis der er dessert (is eller kage) får vi det herefter ellers leger vi og så går vi hjem. Skulle der være slikposer - og hvis du laver det, så put kun ganske få stykker i, de er allerede fyldt godt op, - får vi dem når vi står klar til at gå.

Håber du kan bruge det til noget ! GO FEST

//Mette

Anmeld

25. juni 2011

merethe

Profilbillede for merethe

De gange hvor bønehaven har været til fødselsdag hos os har det nogenlunde foregået sådan her.

ca. kl 09.30 ankommer børnehaven

9.30-10.15 leg

10.15- 10.30 rundkreds hvor børnene synger fødseldag sang, snak og gaveoppakning

10.30-11.00 frokost

11.00-12.00 leg

12.00 børnene går tilbage til børnehaven

Er der noget legetøj om dit barn er meget øm overfor og måske ikke kan lide de andre børn leger med, så gem det væk.

Anmeld

25. juni 2011

mizz-lillemor06

da min søn fyldte 4 sidste år have vi hans gruppe hjemme. da vi næsten lige havde overtaget vores hus og ikke rigtig havde fået lavet nogen legeplads til hamendnu, havde vi lejet en hoppepude. vildt godt for ungerne. gav ikke mere end 600 for leje af sådan en. og til frokost fik de mini pizzaer, sluch ice og agurk, gulerødder og noget vandmelon. super dejlig dag da vejret selvfølgelig passede rigtig godt.

Anmeld

25. juni 2011

Stumpen

De kom omkring 9.30 og legede så selv indtil ca. 11... 

Hvor de fik pølsehorn, pizzasnegle, små frikadeller, pasta, agurk- og gulerodsstænger.

Derfter havde jge lavet frugtspyd og en ganske alm. kage med glasur og slik ovenpå...

Vi rullede en stor dug ud på gulvet i stuen, hvor ungerne så sad og spiste..

Anmeld

26. juni 2011

linemus

Tak skal I ha'. Det hjalp mig til at få et overblik over dagen. Jeg håber selvfølgelig på supert vejr, så de kan sidde på tæpper ude i haven

Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.