kender i nogle opskrifter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

881 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. juni 2011

Chraz

hej piger.

Jeg vil meget gerne prøve at lave en kage med fondant. Så jeg tænkte på om i har nogle opskrifter eller kender nogle links med opskrifter på selve kagen der skal bruges til fondanten?

Knus Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2011

Malli

Chraz skriver:

hej piger.

Jeg vil meget gerne prøve at lave en kage med fondant. Så jeg tænkte på om i har nogle opskrifter eller kender nogle links med opskrifter på selve kagen der skal bruges til fondanten?

Knus Christina

Altså hvis du tænker på kagen du vil have inden under fondanten, så kan du jo selv vælge en du gost kan lide.

chokoladekage, drømmekage, kanelkage, lagkagebunde osv osv.

Og så er det jo bare med at finde noget fyld du vil have i, imellem kagelagene 

Anmeld

24. juni 2011

Chraz

Malli skriver:

Altså hvis du tænker på kagen du vil have inden under fondanten, så kan du jo selv vælge en du gost kan lide.

chokoladekage, drømmekage, kanelkage, lagkagebunde osv osv.

Og så er det jo bare med at finde noget fyld du vil have i, imellem kagelagene 

Så man kan sagtens bare lave en almindelig chokoladekage, skære den over, putte smørcreme indeni, lægge toppen på og trække resten af kagen af med cremen inden fondanten lægges på når cremen er stiv?

Anmeld

24. juni 2011

Malli

Chraz skriver:

Så man kan sagtens bare lave en almindelig chokoladekage, skære den over, putte smørcreme indeni, lægge toppen på og trække resten af kagen af med cremen inden fondanten lægges på når cremen er stiv?

Du kan sagtens lave almindelig chokolade kage, og så dele den i 3 lag.

Jeg valgte sidst jeg lavede en kage, at bage chokoladebunde, fylde første lag med skildpaddecreme så endnu en chokoladebund, og så jordbærmousse, og til sidst en chokoladebund som "låg". og så smøre man den op med smørcreme, for at lukke eventuelle huller/grimme skrammer, og så når det har tørret op på køl. Så overtrækkes kagen med fondant og pyntes 

Husk dog, at cremerne kagen fyldes med, skal stå på køl i ca et halvt døgn, gerne et helt døgn for at blive stive og nemme at smøre med. Og inden man smør kagen op med smørcreme, er det også vigtigt at den får lov at stå på køl og sætte sig! Så det tager altså lidt tid, at kaste sig ud i projektet. MEN det er så SJOVT, og desværre noget man godt kan blive godt afhængig af 

Håber det hjælper dig lidt på vej, og ellers så spørg endelig, jeg kan godt huske da jeg stod der hvor du står nu, med en masse spørgsmål!

Anmeld

24. juni 2011

linemus

Chraz skriver:

Ja

Anmeld

24. juni 2011

Chraz

Malli skriver:

Du kan sagtens lave almindelig chokolade kage, og så dele den i 3 lag.

Jeg valgte sidst jeg lavede en kage, at bage chokoladebunde, fylde første lag med skildpaddecreme så endnu en chokoladebund, og så jordbærmousse, og til sidst en chokoladebund som "låg". og så smøre man den op med smørcreme, for at lukke eventuelle huller/grimme skrammer, og så når det har tørret op på køl. Så overtrækkes kagen med fondant og pyntes 

Husk dog, at cremerne kagen fyldes med, skal stå på køl i ca et halvt døgn, gerne et helt døgn for at blive stive og nemme at smøre med. Og inden man smør kagen op med smørcreme, er det også vigtigt at den får lov at stå på køl og sætte sig! Så det tager altså lidt tid, at kaste sig ud i projektet. MEN det er så SJOVT, og desværre noget man godt kan blive godt afhængig af 

Håber det hjælper dig lidt på vej, og ellers så spørg endelig, jeg kan godt huske da jeg stod der hvor du står nu, med en masse spørgsmål!

årh tusind tak for den gode beskrivelse

Ja man står nemlig som nybegynder med 15 spørgsmåls tegn over hovedet. hehe. Men jeg har gerne ville prøve længe og nu synes jeg det er på tide at prøve

Har du måske nogle opskrifter på noget creme man kan bruge?

Anmeld

25. juni 2011

iris-mor

Chraz skriver:

årh tusind tak for den gode beskrivelse

Ja man står nemlig som nybegynder med 15 spørgsmåls tegn over hovedet. hehe. Men jeg har gerne ville prøve længe og nu synes jeg det er på tide at prøve

Har du måske nogle opskrifter på noget creme man kan bruge?

Kom du bare i gang.

Der findes et opskrifhæfte herinde du kan få tilsendt pr mail, det er ret godt og der er mange opskrifter i.

Jeg tror nok at jordbær eller de andre bær cremer laves sådan

Kog 250 gr bær, min 2 min

opblød 5 blade husblas i koldt vand - ca 5 min

pisk ½ l fløde

Når bærene er kogt, knuger du vandet af husblassen og kommer den i den varme bær ting. Nu skal der piskes hårdt og meget for at undgå der kommer tråde.

Så kommer du et par spsk fulde flødeskum i, pisker godt og så vender du bærene ned i skålen med det resterende flødeskum.

På køl i godt 5 timer.

Hvis du lægger kagen sammen i en form eller bagering kan du komme den på med det samme og så lade den trække mens den er i kagen.

Rigtig god fornøjelse!! Og glæder os til at se billeder

Anmeld

25. juni 2011

Chraz

iris-mor skriver:

Kom du bare i gang.

Der findes et opskrifhæfte herinde du kan få tilsendt pr mail, det er ret godt og der er mange opskrifter i.

Jeg tror nok at jordbær eller de andre bær cremer laves sådan

Kog 250 gr bær, min 2 min

opblød 5 blade husblas i koldt vand - ca 5 min

pisk ½ l fløde

Når bærene er kogt, knuger du vandet af husblassen og kommer den i den varme bær ting. Nu skal der piskes hårdt og meget for at undgå der kommer tråde.

Så kommer du et par spsk fulde flødeskum i, pisker godt og så vender du bærene ned i skålen med det resterende flødeskum.

På køl i godt 5 timer.

Hvis du lægger kagen sammen i en form eller bagering kan du komme den på med det samme og så lade den trække mens den er i kagen.

Rigtig god fornøjelse!! Og glæder os til at se billeder

Tusind tak det lyder spændende! Er der nogen jeg skal bede om eller hvor kan man få tilsendt kagehæftet?

Håber ikke du bliver alt for træt af mine spørgsmål 

Anmeld

26. juni 2011

iris-mor

jeg ved ikke helt hvordan man finder rundt herinde. Du kan se om du kan finde det den hedder vist : så er kagehæftet færdigt.

Den nemme løsning er at lave et nyt spørgsmål der hedder kagehæfte?? så er der helt sikkert nogle der vil hjælpe dig.

God fornøjelse

Anmeld

26. juni 2011

linemus

Gå ind i Kageklubben her: https://www.baby.dk/Kageklubben/Kageklubben.aspx og kig i de forskellige kategorier under Opskrifter. I kategorien Andet finder du den gamle opskrifttråd med masser af opskrifter. Det er de samme opskrifter, der er i kagehæftet, som du skal have fat i Mariamiss for at få tilsendt.

- Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.