Chraz skriver:
Så man kan sagtens bare lave en almindelig chokoladekage, skære den over, putte smørcreme indeni, lægge toppen på og trække resten af kagen af med cremen inden fondanten lægges på når cremen er stiv?
Du kan sagtens lave almindelig chokolade kage, og så dele den i 3 lag.
Jeg valgte sidst jeg lavede en kage, at bage chokoladebunde, fylde første lag med skildpaddecreme så endnu en chokoladebund, og så jordbærmousse, og til sidst en chokoladebund som "låg". og så smøre man den op med smørcreme, for at lukke eventuelle huller/grimme skrammer, og så når det har tørret op på køl. Så overtrækkes kagen med fondant og pyntes 
Husk dog, at cremerne kagen fyldes med, skal stå på køl i ca et halvt døgn, gerne et helt døgn for at blive stive og nemme at smøre med. Og inden man smør kagen op med smørcreme, er det også vigtigt at den får lov at stå på køl og sætte sig! Så det tager altså lidt tid, at kaste sig ud i projektet. MEN det er så SJOVT, og desværre noget man godt kan blive godt afhængig af 
Håber det hjælper dig lidt på vej, og ellers så spørg endelig, jeg kan godt huske da jeg stod der hvor du står nu, med en masse spørgsmål!
Anmeld