Klamydia??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.861 visninger
12 svar
0 synes godt om
24. juni 2011

Anonym trådstarter

Sad for 4 uger siden som en lykkelig kvinde med to planlagt strege på prøve i første forsøg.

Men da lægen ringede og gav mig svaren på mine prøver havde jeg klamydia. det er i og for sig ikke noget galt i.. mit problem er jo så bare. Jeg har vært sammen med den sammen mand i 3 år.. fået et barn udover det jeg venter nu.. og man bliver jo testet ved hver graviditet.. men min mand siger han ikke har vært sammen med andre end mig,(det gode ved ham er man kan se hvis han lyver) og jeg har bestemt heller ikke, da det er i mod alt hvad jeg står inde for.. Jeg bliver helt i tvil om jeg nogen sinde fik svar på mine prøver sidste gang.. da de ikke står på mine papirer fra sidst... Har skiftet læge siden sidst, er der nogen der ved hvor lang tid de skal gemmen ens papier??

men er helt rundt på gulvet, for jeg ved jeg har mit på det rene og det ser ud til han også har sit på det rene.. kan man så bare være så "heldig" og først blive smittet med det nu?? lægen siger der er 1% chance for det.. er bare meget forvirret lige for tiden...

håber på lidt ro i sjælen!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2011

Miss Tina

Ring og snak med den gamle læge, de skal gemme alt og desuden kører alt over computeren nu.

Men sikke noget øv

Anmeld

24. juni 2011

Fenja09

Normalt vil man kunne se Klamydia ved test eller symptomer efter 1-2 uger efter smittetidspunktet, men i sjælden tilfælde, som din læge har nævnt kan det ligge i dvale i måneder eller år. Så du kan godt være en af dem, som har haft det i lang tid uden det er blusset op. Der er nok ikke som mange andre forklaringer, hvis i begge ikke har været sammen med andre.

Tror ikke at lægerne ved dit tidligere barn har glemt at fortælle dig eller notere, hvis du havde det på daværende tidspunkt, da det kan smitte barnet ved fødslen. Går ud fra at læger er rimelig obs på sådan noget. Så er næsten sikker på, at det ville stå i dine papirer fra sidste gang, hvis du havde det dengang.

/Fenja

Anmeld

24. juni 2011

Fru Aagaard

I sjældne tilfælde kan der gå flere år før det går i udbrud.

Jeg har dog aldrig selv haft det - men jeg har altså hørt fra en læge, at det godt kan smitte fx på et offentligt toilet. Det lyder mærkeligt, men måske er du bare en af de uheldige...

Kram til dig..

Anmeld

24. juni 2011

Fenja09

Fru Aagaard skriver:

Jeg har dog aldrig selv haft det - men jeg har altså hørt fra en læge, at det godt kan smitte fx på et offentligt toilet. Det lyder mærkeligt, men måske er du bare en af de uheldige...

Kram til dig..

Det er desværre forkert info du har fået fra den læge, det smitter kun ved samleje - enten skeden, anal eller ved tæt berøring mellem kønsorganerne. Man kan ikke få klamydia ved at sidde på et toiletbræt eller ved at bruge en andens håndklæde.

/Fenja

Anmeld

24. juni 2011

Fru Aagaard

Fenja09 skriver:

Det er desværre forkert info du har fået fra den læge, det smitter kun ved samleje - enten skeden, anal eller ved tæt berøring mellem kønsorganerne. Man kan ikke få klamydia ved at sidde på et toiletbræt eller ved at bruge en andens håndklæde.

/Fenja

Ja, det skulle ikke undrer mig, skiftede også læge.

Anmeld

24. juni 2011

Fenja09

Fru Aagaard skriver:

Ja, det skulle ikke undrer mig, skiftede også læge.

Hehe okay måske en meget god idé

Anmeld

24. juni 2011

Rockertand

Fru Aagaard skriver:

Kram til dig..

Er du sød at være med til at stoppe dén skrøne og lade være med at nævne det fremover - der er så mange piger, der tror på det, fordi det bliver nævnt igen og igen. Gad vide, hvor mange fyre, der trækker fripas, fordi der er nogle, der tror på det?

Anmeld

24. juni 2011

karina pigen

Fru Aagaard skriver:

Kram til dig..

hvis man først har haft det kan det gå i udbrud  igen..  det gjorde det hos mig og var et stort ?? og snakkede med bistebjerg hospital, som har en afdelling  der er specilister i kønssyge domme og fik svaret at enten ku tidligere behandling ik havde taget det hele og det var det der var gået i udbryd eller i meget få tilfælde, så hvis ma har  haft det kan det gå i udbryd af sig selv..

Anmeld

24. juni 2011

LinLin

Min læge fortalte mig da jeg blev testet sidst (i forb. med opsætning af spiral) at testene er så følsomme i dag at de indimellem giver et positivt resultat selv man ikke har klamydia - simpelthen for at fange ALLE!

- bare så jeg ikke gik hjem og dunkede manden oveni hovedet, hvis den var positiv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.