småfornærmet svigermor :0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

447 visninger
2 svar
0 synes godt om
6. december 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jeg har snakket svigermutter i dag Og hun lød til at være en anelse fornærmet. Jeg ringede for at høre om hun skulle arbejde mellem jul og nytår, for ellers ville jeg have hende til at tage Jesse om mandagen, for der skla jeg nemlig arbejde. Så skulle han jo ikke afsted bare for den ene dag, men det skal hun så.

Som en del af samtalen fortæller jeg så at jeg skal på arbejde d. 22-23-26-27-28-29-31 dec +1 jan. Hun lød helt forbavset - "jamen så må jeg jo tage Jesse med til brunch d. 31" Oldefar bliver nemlig 80 - og det har jeg faktisk svedt ud. "Og derudover har oldemor planer om julefrokost d. 26. Kan du ikke bare komme når du har fri? Tjaaaa jooooo.....jeg skal arbejde fra 7-14.30, så jeg vil helst være fri. Det faldt vist ikke helt i god jord Men det kan jeg virkelig ikke tage mig af. Valget stod mellem d. 24 og d. 26, og så vil jeg da helst have fri juleaften. Desuden er hun selv sousu + hendes søster er sousu + hendes mor har arbejdet på plejehjem i mange år - det kan da ikke komme som nogen overraskelse at jeg nok burde være informeret om den julefrokost bare liiiiiidt før Og det VED hun også godt - derfor sagde hun ikke noget. Ikke min fejl

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2008

fam.4xc

jeg må altså gi din svigermor lidt ret..... hvorfor kommer du ik bare bagefter ??

Selv skal jeg arbejde den 24, 25, 27, 28, 29 & 30 fra 7.15-15.15 og skal da både deltage i juleaften og julefrokost d. 26 alligevel.... måske blot på et andet plan end de andre deltagere
Men min familie tager da afsted til den aftalte tid også kommer jeg efter fyraften..... man skal jo ik gøre tingene større end de faktisk er... Julen er jo familiens og hyggens tid - selvom vi samtidigt er nogen der skal holde Danmark kørende

Kh Camilla

Anmeld

6. december 2008

1977

Profilbillede for 1977
fam.4xc skriver:

jeg må altså gi din svigermor lidt ret..... hvorfor kommer du ik bare bagefter ??

Selv skal jeg arbejde den 24, 25, 27, 28, 29 & 30 fra 7.15-15.15 og skal da både deltage i juleaften og julefrokost d. 26 alligevel.... måske blot på et andet plan end de andre deltagere
Men min familie tager da afsted til den aftalte tid også kommer jeg efter fyraften..... man skal jo ik gøre tingene større end de faktisk er... Julen er jo familiens og hyggens tid - selvom vi samtidigt er nogen der skal holde Danmark kørende

Kh Camilla

Du har sikkert ret, men måske jeg skulle have skrevet hvorfor jeg ikke gider (orker) For at møde kl 7 skal jeg afsted kl 6.10 og cykle 8 km. Jeg har en cykelrute, så det bliver til en hel del i løbet af de 8½ time jeg er på job. For at komme til julefrokosten skal jeg cykle 12 km, og da jeg skal bruge min cykel dagen efter, ja så hedder det 4 km hjem igen. Godt nok vil jeg gerne tabe mig, men det bliver sgu til lidt for mange km

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.