Jeg har snakket svigermutter i dag

Og hun lød til at være en anelse fornærmet. Jeg ringede for at høre om hun skulle arbejde mellem jul og nytår, for ellers ville jeg have hende til at tage Jesse om mandagen, for der skla jeg nemlig arbejde. Så skulle han jo ikke afsted bare for den ene dag, men det skal hun så.
Som en del af samtalen fortæller jeg så at jeg skal på arbejde d. 22-23-26-27-28-29-31 dec +1 jan. Hun lød helt forbavset - "jamen så må jeg jo tage Jesse med til brunch d. 31" Oldefar bliver nemlig 80 - og det har jeg faktisk svedt ud. "Og derudover har oldemor planer om julefrokost d. 26. Kan du ikke bare komme når du har fri? Tjaaaa jooooo.....jeg skal arbejde fra 7-14.30, så jeg vil helst være fri. Det faldt vist ikke helt i god jord

Men det kan jeg virkelig ikke tage mig af. Valget stod mellem d. 24 og d. 26, og så vil jeg da helst have fri juleaften. Desuden er hun selv sousu + hendes søster er sousu + hendes mor har arbejdet på plejehjem i mange år - det kan da ikke komme som nogen overraskelse at jeg nok burde være informeret om den julefrokost bare liiiiiidt før

Og det VED hun også godt - derfor sagde hun ikke noget. Ikke min fejl
Anmeld