De drenge, de drenge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

843 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. juni 2011

JonTri

Min dreng på snart 3 år, har nu været renlig i små 2 uger... et af motivationsfaktorene for ik at få ble på, er han tissemanden er frit tilgængelig hele tiden. Så snart han får muligheden ryger bukserne af, og - ja, så piller han indtil den bliver stiv... stakkels hans mor, som ikke havde regnet med det, da jeg fik en dreng...

Nå men mit spørgsmål går så på... I aften i badet viser han - nærmest stolt - at han kan trække forhuden tilbage... "må" han det? og nu hvor den kan komme tilbage, er der vel adgang til skidt. Så skal den konsekvent trækkes tilbage under bad fra nu af? 

Vh Rikke - drengemor!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

JustAnotherName

Min dreng på snart 3 år, har nu været renlig i små 2 uger... et af motivationsfaktorene for ik at få ble på, er han tissemanden er frit tilgængelig hele tiden. Så snart han får muligheden ryger bukserne af, og - ja, så piller han indtil den bliver stiv... stakkels hans mor, som ikke havde regnet med det, da jeg fik en dreng...

Nå men mit spørgsmål går så på... I aften i badet viser han - nærmest stolt - at han kan trække forhuden tilbage... "må" han det? og nu hvor den kan komme tilbage, er der vel adgang til skidt. Så skal den konsekvent trækkes tilbage under bad fra nu af? 

Vh Rikke - drengemor!!!

Jeg har ingen kendskab eller forstand på renligheds-pleje hos små drenge!!

Men vil blot sige at jeg var til møde i mine børns institution igår aftes, hvor der var hyret en vejleder i børns seksualitet, som kom og gav informationer, da der er "gang i eksperimenter" for tiden derhenne.

Og det er altså meget normalt,og helt OK med denne enorme interesse.
Børn er lystbetonede - det er noget der føles rart! Og det kildrer og er sjovt at eksperimentere med....og måske også lidt "sejt" ....De viser sig stolt frem.
Og de skal ikke føle sig forkerte eller skamme sig, de skal blot lære spillereglerne, når der er andre tilstede - At så hiver man ikke tissemanden frem eller gnupper på den, mv.

De skal altså vide, at man forstår deres interesse for det/den, og at det er Ok, men at det skal foregå i enerum. Og kun er noget som man "nyder for sig selv" 

Anmeld

23. juni 2011

kamtok

JonTri skriver:

Vh Rikke - drengemor!!!

Følger lige med, for det er da et rigtig godt spørgsmål...

Anmeld

23. juni 2011

Zeus

Kunne ikke lade være med at grine lidt for mig selv.. Og er ret glad for mine 2 piger lige nu

Anmeld

23. juni 2011

twinboys

Ganske normalt men husk at lære ham at det må man godt når man er alene på sit værelse og ikke mens der er andre tilstede... Og nej forhuden skal ikke trækkes tilbage når han er i bad endnu...

Majbritt

Anmeld

24. juni 2011

JonTri

JustAnotherName skriver:

Jeg har ingen kendskab eller forstand på renligheds-pleje hos små drenge!!

Men vil blot sige at jeg var til møde i mine børns institution igår aftes, hvor der var hyret en vejleder i børns seksualitet, som kom og gav informationer, da der er "gang i eksperimenter" for tiden derhenne.

Og det er altså meget normalt,og helt OK med denne enorme interesse.
Børn er lystbetonede - det er noget der føles rart! Og det kildrer og er sjovt at eksperimentere med....og måske også lidt "sejt" ....De viser sig stolt frem.
Og de skal ikke føle sig forkerte eller skamme sig, de skal blot lære spillereglerne, når der er andre tilstede - At så hiver man ikke tissemanden frem eller gnupper på den, mv.

De skal altså vide, at man forstår deres interesse for det/den, og at det er Ok, men at det skal foregå i enerum. Og kun er noget som man "nyder for sig selv" 

Hejsa - tak for dit svar. Jeps ved at det er helt normalt, da mennesker jo er seksuelle væsner fra fødslen - selv min 4 mdr gamle dreng har stivert på... Prøver at lære den store spillereglerne (!) herhjemme... dog uden den vilde effekt endnu, da han jo bare leger. Mon ikke det nok skal komme - og tja piger er vel ikke anderledes - de fremviser bare ikke så meget

Ak - vi får os nogle grin for tiden herhjemme.

Anmeld

24. juni 2011

JonTri

twinboys skriver:

Ganske normalt men husk at lære ham at det må man godt når man er alene på sit værelse og ikke mens der er andre tilstede... Og nej forhuden skal ikke trækkes tilbage når han er i bad endnu...

Majbritt

Tak for svaret - og næste million spørgsmål bliver så - hvornår skal den så det??? Altså ikke at jeg nødvendigvis skal hjælpe ham med det - det klarer han fint selv

nå... han skal til 3 års undersøgelse i næste uge... så har jeg da noget at spørge om

Det er ikke nemt at være kvinde i alt det mandehørm!!!

Anmeld

24. juni 2011

JonTri

Zeus skriver:

Kunne ikke lade være med at grine lidt for mig selv.. Og er ret glad for mine 2 piger lige nu

HA det kan jeg godt forstå... nu ved jeg ikke lige hvor gamle dine piger er, men lige pludselig hænger de nok op ad sofaarmlænet...

Ej... det er nu lidt skægt at opleve "den slags" gennem et barns øjne

Anmeld

24. juni 2011

twinboys

JonTri skriver:

Tak for svaret - og næste million spørgsmål bliver så - hvornår skal den så det??? Altså ikke at jeg nødvendigvis skal hjælpe ham med det - det klarer han fint selv

nå... han skal til 3 års undersøgelse i næste uge... så har jeg da noget at spørge om

Det er ikke nemt at være kvinde i alt det mandehørm!!!

Det kommer af sig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.