Kan gammel ledbåndsskade blusse op igen under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.373 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. juni 2011

170811

Hej tøser!

Jeg har for 2 år siden revet et ledbånd i min højre ankel. Jeg var ikke specielt sød imod min ankel, og jeg døjede med den i over et år!

Igår da jeg gik en lille tur med hundene synes jeg godt at det gjorde lidt ondt i anklen, men ikke noget specielt, da jeg kommer hjem, ser jeg at den er super hævet (dobbelt størrelse af den anden ankel), så nu tænker jeg om de hormoner som får ledbånd og alting til at gi sig under graviditeten, også kan have indflydelse på at min ankel pludselig bliver dårlig igen? Den er stadig hævet til morgen og gør lidt ondt når jeg går rundt!

Jeg har hverken slået den, vrikket om eller noget som helst..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

Deka11

170811 skriver:

Hej tøser!

Jeg har for 2 år siden revet et ledbånd i min højre ankel. Jeg var ikke specielt sød imod min ankel, og jeg døjede med den i over et år!

Igår da jeg gik en lille tur med hundene synes jeg godt at det gjorde lidt ondt i anklen, men ikke noget specielt, da jeg kommer hjem, ser jeg at den er super hævet (dobbelt størrelse af den anden ankel), så nu tænker jeg om de hormoner som får ledbånd og alting til at gi sig under graviditeten, også kan have indflydelse på at min ankel pludselig bliver dårlig igen? Den er stadig hævet til morgen og gør lidt ondt når jeg går rundt!

Jeg har hverken slået den, vrikket om eller noget som helst..

Jeg har haft samme tanke, men har ikke fået spurgt nogen endnu...  Jeg har selv en gammel korsbånd- og ledbåndsskade i mit knæ, og det er i perioder også rigtig skidt. Så jeg kigger lige med her. 

Håber at der er nogen herinde der ved noget.

Anmeld

24. juni 2011

Moms

Hej følger lige med her.

Jeg har de sidste 3 dage pludselig fået ondt i den albue jeg havde tennis albue i, for 15 år siden.

Så jeg har tænkt det samme som dig.

Til gengæld har jeg en 2 år gammel ledbåndsskade i anklen, som jeg ikke mærker noget til.

Moms

Anmeld

24. juni 2011

170811

Kunne godt lyde som om der er noget om det, jeg er ihvert fald ikke alene

Anmeld

24. juni 2011

Nille-pigen

nu har jeg selv både problemer med mine knæ og ankler, og jeg fik af vide af min læge at det godt kunne blive værre under graviditet, fordi der kommer den ekstra belastning på benene, og hvis man så tager en tur i det ujævne terræn, så kan man let lave et ganske lille vrid som man ikke lægger mærke til at man egentlig laver... men det er nok til at det både kan gøre mere ondt og sågar hæve... 

Anmeld

24. juni 2011

170811

Nille-pigen skriver:

nu har jeg selv både problemer med mine knæ og ankler, og jeg fik af vide af min læge at det godt kunne blive værre under graviditet, fordi der kommer den ekstra belastning på benene, og hvis man så tager en tur i det ujævne terræn, så kan man let lave et ganske lille vrid som man ikke lægger mærke til at man egentlig laver... men det er nok til at det både kan gøre mere ondt og sågar hæve... 

ja tænkte det nok! Må bare passe på når jeg går, den er stadig hævet i dag min ankel og gør lidt ondt

Anmeld

24. juni 2011

Nille-pigen

det synes jeg du skal...  håber det snart går over 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.