måløs, overrasket, ked...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2011

Brams

mamiolvi skriver:

Jeg har to drenge på 10 og 12 år og venter nu en efternøler med en ny mand, i aftes kom vi så til at snakke om det med at holde ferie og lade børnene være instution, jeg mener bestemt at børnene skal holde ferie med os og så tit de kan, han mente man godt lige kunne tage sig en uge hjemme uden børn så man ikke blev så træt af dem, jeg var total overrasket over hans udtagelse.. og blev engentlg ked af at jeg ikke kendte hans indstilling til dette inden jeg får et barn med ham.. hvad er jeres indstilling

Synes det er fuldstændigt forrygt at forældre synes det er super at holde ferie alene, mens børnene skal stadig "gå på arbejde"

Herhjemme holde vi alle sammen ferie sammen og vi glæder os til at have ekstra tid til hinanden

Børn har lige så meget brug for ferie som deres forældre!

Jeg er helt enig med dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

tinasmor

mamiolvi skriver:

Jeg har to drenge på 10 og 12 år og venter nu en efternøler med en ny mand, i aftes kom vi så til at snakke om det med at holde ferie og lade børnene være instution, jeg mener bestemt at børnene skal holde ferie med os og så tit de kan, han mente man godt lige kunne tage sig en uge hjemme uden børn så man ikke blev så træt af dem, jeg var total overrasket over hans udtagelse.. og blev engentlg ked af at jeg ikke kendte hans indstilling til dette inden jeg får et barn med ham.. hvad er jeres indstilling

Jeg har ikke børn i den alder, men jeg ved fra veninder, at hvis de har børn der har fri 7 uger i sommerferien, kan den være virkelig lang (både for børn og for ungerne) Børnene vælger derfor ofte at de holder 3 ugers sommerferie med mor og far og resten af tiden går de i Børnehave eller SFO/fritidsklub. Også fordi der i klubben ofte bliver arrangeret sjove ture ud af huset i sommerferien, som de gerne vil være med til.

Har man et børnehavebarn og man f.eks kun har 3 ugers sommerferie, så kunne jeg godt finde på at tage en enkelt eller to dage hvor barnet kom i børnehave og jeg så hentede tidligt, men jeg kunne ikke finde på at tage en hel uge uden barnet hvis man kun har 3 uger sammen. Men når de er så store som i dit tilfælde så kunne jeg forestille mig at 7 uger med mor og papfar ville være ret kedeligt i længden.

Anmeld

23. juni 2011

musse1

har stemt blankt

vil sige, vores børn har ofte fridage til hverdag sammen med mig, nu kan den store så ikke, kun lige efter skoletid og har da også 4 ugers ferie med dem, hvor af den ene uge har manden også.

vil dog sige den 5 uges ferie for de 2 store selv lov at bestemme om de vil i sfo og bhv en kort dag, eller om de vil være hjemme med os og hygge.

de kan så tage fri hele sommeren hvis de har lyst, vi tager lidt en dag af gangen, ud over deres ferie.

men ellers har de altid ferie sammen med som efterårsferie, juleferie, vinterferie, påskeferie og helligdage selvfølig. nu er det så svært hvis deres far ik kan holde ferie der, for kan jo ik tage den store ud af skolen, ud over de ferier, men så holder de bare med mig men vil sige deres far nu plejer og ha de fleste skoleferie heldigvis.

mener bestemt børn har brug for ferie, lige så vel som voksne har.

Anmeld

23. juni 2011

smølfine

Jeg har stemt blankt, da jeg ikke synes, man kan stille det så firkantet op. Hver familie har jo deres egne måder at gøre tingene på. Herhjemme har jeg været studerende de seneste tre-fire somre og har deraf haft mulighed for at holde mange ugers ferie, men børnene har ikke nødvendigvis været hjemme alle ugerne. I år holder børnene syv ugers ferie, men skal så også både være to uger hos deres far og nogle dage hos mormor og morfar i begge ender af ferien og jeg går så hjemme på barsel hele sommeren.  Og jeg er tit hjemme uden at de holder en fridag, den store selvfølgelig af den grund, at hun går i skole. Til gengæld har de ofte korte dage i institution.

Anmeld

23. juni 2011

Noneother

Nu har jeg godt nok sommerferie til medio august, men det er kun de uger/dage DP alligevel har ferie/fri jeg holder ham hjemme. +måske en forlænget weekend, eller hvis vi bare har en doven dag.

men altså. Den lille fyr har SÅ meget krudt i måsen, og han eeeelsker at være i DP. Det vil jeg ikke tage fra ham i 2½ måned i træk bare fordi jeg har ferie. -Så skal han jo nærmest til at køres ind IGEN når jeg begynder igen.

Så kan jeg sgu få overstået alle de daglige "kedelige" gøremål mens han hygger sig i dagplejen. -og være super mor når jeg henter ham igen, fordi alt så er ordnet, og så kan jeg bruge al min energi på ham.

Det bli´r nok noget andet når han bli´r ældre, og jeg ikke går i skole mere. Har jeg kun 5 ugers ferie om året, vælger jeg jo klart at ha´ham hjemme...

Anmeld

23. juni 2011

aya-zia

mamiolvi skriver:

jeg har stemt" gider ik ha dem hjemme"....

ik forstået på den måde at jeg IKKE GIDER DEM...

men hvis jeg holder en 2 uger fri holder mine unger altså kun 1 uge fri... så kan jeg bruge den anden uge på at lade op og ved at få ordnet ALT det jeg gerne vil der hjemme og i haven....

mine unger KEDER sig der hjemme og de ELSKER deres børnehavde... så hvorfor skal jeg tvinge dem til og være hjemme hvis de heller vil lege med deres venner, som også er i børnehaven...

jeg henter dem da bare lidt tidliger (hvilket også kan være et problem fordi så når de ik og få frugt)... og så kan vi lave alt muligt hyggeligt når de kommer hjem...

MEN EN UGE HVOR JEG ER HJEMME OG DE BLIVER PASSER ER IK NOGET PROBLEM HER....

Anmeld

23. juni 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
december-babyen skriver:

Min søn er ene barn og keder sig noget så grusomt hvis han er hjemme. Desuden er jeg forkvalmet og sløv for tiden så han kommer i SFO i 2 uger indtil han skal starte med HCA teatertruppen ude i den Fynske Landsby..så er han optaget hver dag sammen med teateret fra kl 10-16

Holder du så slet ikke ferie med din søn??

Anmeld

23. juni 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
aya-zia skriver:

jeg har stemt" gider ik ha dem hjemme"....

ik forstået på den måde at jeg IKKE GIDER DEM...

men hvis jeg holder en 2 uger fri holder mine unger altså kun 1 uge fri... så kan jeg bruge den anden uge på at lade op og ved at få ordnet ALT det jeg gerne vil der hjemme og i haven....

mine unger KEDER sig der hjemme og de ELSKER deres børnehavde... så hvorfor skal jeg tvinge dem til og være hjemme hvis de heller vil lege med deres venner, som også er i børnehaven...

jeg henter dem da bare lidt tidliger (hvilket også kan være et problem fordi så når de ik og få frugt)... og så kan vi lave alt muligt hyggeligt når de kommer hjem...

MEN EN UGE HVOR JEG ER HJEMME OG DE BLIVER PASSER ER IK NOGET PROBLEM HER....

Keder sig i en 2 ugers ferie?? Laver I ikke ting sammen?? - tager på ferie, skovtur, strandtur, sommerland, ned og købe is, vandkamp i haven, bygger huler, lege med venner mv.?? Altså det behøves jo ikke nødvendigvis koste det vilde... OG hvad er der egentlig i vejen med "at kede sig"? Dase rundt i nattøj, hygge og bare have tid??

Jeg forstår godt nok ikke, at man ikke føler at man kan "aktivere" sine børn i 2!!! uger....

Anmeld

23. juni 2011

december-babyen

SØS skriver:

Holder du så slet ikke ferie med din søn??

Nej ikke decideret ferie da han har ferie fra imorgen af og starter fritter fra mandag og frem til han starter i den Fynske Landsby

Drengen er 8 år og har en del bedre af at være i fritter og lege med alle de andre børn og være med på ture og have vandkampe og bage snobrød end at være hjemme med en syg og kedelig mor som næsten ikke laver andet end at ligge på sofaen pga slem kvalme og opkastninger

Anmeld

23. juni 2011

MinNoah

Har stemt blank.. synes det var nogle dårlige svar for der var ikke et "Midtimellem".¨

Jeg er studerende og jeg har derfor 7 ugers sommerferie i træk - og nej min dreng på 2 år er ikke hjemme hver dag i 7 uger. Han ville kede sig ihjel, og jeg ville skulle finde på noget at lave hver eneste dag.

Vi har valgt at gøre det sådan at han holder 3 ugers samlet ferie, og så en uge i august ifbm. hans fødselsdag (hvor vi dog lige runder dagplejen og deler ud) altså han får 4 ugers ferie på 2 mdr.

Derudover får han jo kortere dage end normalt, får en fridag eller to i de andre uger og sådan... Men at holde ham hjemme 7 uger i træk synes jeg er forkert - han "glemmer" jo helt at være i dagpleje og det vil blive super hårdt for ham at starte op igen.,..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.