Rødhætte skriver:
Sikke et dejlig beroligende indlæg! Han får 5-6 flasker om dagen. Der spiser han alt imellem 100-200 pr gang. Han sover igennem for det meste så han går fra kl 22.30 til ca kl 6 uden mad.
Han har ingen problemer med søvnene- skulle bare lige høre hvordan andre babyer sover 
Og hvor har du bare ret i at man går for meget op i maden. Han var ikke så stor da han kom til verden, så der skulle jeg skrive ned hvor meget han spiste - desværre en vane jeg ikke kan lade være med
Selvom der slet ikke er brug for det længere 
Dejligt at jeg kunne "berolige" dig :-) Han lyder meget som min dreng, rigtig meget faktisk.
Så længe han får 5-6 flasker om dagen, så lider han bestemt ingen nød, og du vil nok opleve, at han vil tage nogle appetitspring fra tid til anden.
En god "pegefingerregel" er, at hvis de tømmer flasken helt, så skal man nok begynde at lave lidt mere mme.
Min søn er 8 måneder nu og det er endnu ikke lykkedes mig at få ham til at tage mere end 230-240 ml. Og det er faktisk først nu hvor han er begyndt på rigtig mad, at han vil tage så meget. Ellers har det altid været ml. 100 og 200 ml. og i en lang periode fik han kun 5 flasker om dagen (da han kun fik mme).
Jeg kender det alt for godt, det med at skrive ned. Det skader jo ikke nogen at du gør det, så hvis du har det bedst med at gøre det, så er det dét du gør. Du må bare ikke blive frustreret over at han nogle dage tager mindre end andre.
Ja, det er jo helt tosset så meget vi går op i de flasker, og jeg kan desværre ikke trøste dig med at det bliver "bedre" når de begynder på skemad, for så går man bare op i hvor meget af det de har spist i stedet
Men det er jo heldigvis bare fordi vi elsker vores dejlige børn og kun vil dem det bedste 
Anmeld