Må man spise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

803 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. juni 2011

Anonym trådstarter

Mozarella? I ved det der lækre hvide ost fra galbani. Er på ferie og det er min favoritmad, men kommer nu i tvivl om man må spise det som gravid? Der er jo noget med atman ikke må spise upasturiserede produkter. Men kan ikke finde ud af om mozarella er det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

Anette&Sophia

Anonym skriver:

Mozarella? I ved det der lækre hvide ost fra galbani. Er på ferie og det er min favoritmad, men kommer nu i tvivl om man må spise det som gravid? Der er jo noget med atman ikke må spise upasturiserede produkter. Men kan ikke finde ud af om mozarella er det?

ammestue snak :-)
spis du din ost :-)

Anmeld

22. juni 2011

Maja_4000

anetteb skriver:

ammestue snak :-)
spis du din ost :-)

Anmeld

22. juni 2011

Anonym trådstarter

Ej der er da noget med at man ikke må spise upasturiserede oste pga fare fot parasitter? Ved man skal holde sig fra skimmeloste og roquefort. Ellers er jeg da helt gal på den

Anmeld

22. juni 2011

linemus

Anonym skriver:

Ej der er da noget med at man ikke må spise upasturiserede oste pga fare fot parasitter? Ved man skal holde sig fra skimmeloste og roquefort. Ellers er jeg da helt gal på den

Ja, det er der, det er ganske rigtigt!

Det er svært at se på osten, så med mindre du har en "indholdsfortegnelse", hvor der står, at osten er pasteuriseret, ville jeg ikke spise den.

Anmeld

22. juni 2011

frk-stoltze

Du kan jo lave din egen mozerella ost ved at koge noget sødmælk og og komme tyk mælk i, så skiller det og så kan man hælde det igennem en si, hvor man har et  viskestykke over, så samles osten. Og man kan presse det sammen til en fast ost.

Du kan også tilsætte de krydderier, som du vil ha i

Håber det giver mening, for så ved du jo hva der er i din mozerella ost

Anmeld

22. juni 2011

Nynne88

Jeg ville ikke spise det - især når du ikke kan se om det er past. De mozzerallaoste jeg har kigget på - også i dk- er upast. Har ikke spist det under graviditeten.

Anmeld

22. juni 2011

nahoje

Jeg tror bestemt godt man må spise mozerella - Det har jeg i hvert fald selv gjort  Ved godt at man ikke må spise de der bløde oste, men tror bestemt ikke mozerella er i den kategori.

Anmeld

22. juni 2011

Anette&Sophia

Anonym skriver:

altså det eneste jordemoderen sagde til mig jeg ikke måtte spise var lever og tun. du kan skrive til de søde kloge damer der er tilsluttet siden her, de kan give dig et korrekt svar :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.