D-vitamin påvirker fertiliteten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

669 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. juni 2011

Skouboe

Hej tøser,

Jeg faldt over denne artikel i forbindelse med noget andet og jeg blev ret overrasket over at mangel på D-vitamin også kunne have så stor effekt på fertiliteten som de beskriver her.

Jeg tænkte at jeg lige ville dele - det kunne jo være det kunne hjælpe nogen:

http://illvid.dk/mennesket/sygdom-behandling/d-vit amin-er-noeglen-til-kroppens-forsvar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

CamillaSoefelt

Skouboe skriver:

Hej tøser,

Jeg faldt over denne artikel i forbindelse med noget andet og jeg blev ret overrasket over at mangel på D-vitamin også kunne have så stor effekt på fertiliteten som de beskriver her.

http://illvid.dk/mennesket/sygdom-behandling/d-vit amin-er-noeglen-til-kroppens-forsvar

Egentlig interessant:-)! Må lige læse den ordentlig her senere;0)!

Anmeld

22. juni 2011

tinasmor

Skouboe skriver:

Hej tøser,

Yes stor dosis af D-vitamin er bevist at skulle hjælpe på fertiliteten.

Anmeld

22. juni 2011

Kay

rigtig spændende læsning.... især for mig der er vinter deprisiv... og ved at om vinteren får jeg ikke nok d vitamin...

Anmeld

22. juni 2011

Skouboe

Kay skriver:

rigtig spændende læsning.... især for mig der er vinter deprisiv... og ved at om vinteren får jeg ikke nok d vitamin...

Jeg er blevet sat på store doser D-vitamin af min neurolog (jeg spiser pt. 110 mikrogram dagligt) fordi mit tal var alt for lavt. Det har gjort en verden til forskel - jeg har fået meget mere overskud og energi.

Jeg har tænkt mig at som minimum fortsætte med at tage den høje dosis vinteren over, og jeg glæder mig meget til at se hvilken effekt det har på mine vinterdepressioner. Det har ihvertfald haft en kæmpe effekt nu har, så jeg kan kun anbefale at begynde at tage ekstra.

Anmeld

22. juni 2011

Maise

spændende læsning, men old news for os i sundhedssystemet. man har i årtier vidst at ubalance i hormoner, transmitterstoffer og vitamer, kan give en depression.

Anmeld

22. juni 2011

Kay

Skouboe skriver:

Jeg er blevet sat på store doser D-vitamin af min neurolog (jeg spiser pt. 110 mikrogram dagligt) fordi mit tal var alt for lavt. Det har gjort en verden til forskel - jeg har fået meget mere overskud og energi.

Jeg har tænkt mig at som minimum fortsætte med at tage den høje dosis vinteren over, og jeg glæder mig meget til at se hvilken effekt det har på mine vinterdepressioner. Det har ihvertfald haft en kæmpe effekt nu har, så jeg kan kun anbefale at begynde at tage ekstra.

hmmm... ja... tager normalt d vitamin om vinteren men ikke mere end der står anbefalet på glasset

Anmeld

22. juni 2011

Skouboe

De 10 mikrogram de anbefaler rækker desværre ikke så langt.. Jeg synes du skal overveje at tage mere - evt tale med din læge om det.

Om sommeren anbefaler man ½ times direkte sollys på det meste af kroppen om dagen. Det svarer til 250 mikrogram D vitamin. Det er måske i overkanten at tage, men jeg har planer om som minimum at fortsætte med de 110 mikrogram.. nok lidt mere.

Anmeld

22. juni 2011

Skouboe

Maise skriver:

spændende læsning, men old news for os i sundhedssystemet. man har i årtier vidst at ubalance i hormoner, transmitterstoffer og vitamer, kan give en depression.

Enig - problemet er at sundhedssystemet ikke giver deres viden videre - ellers ville de ikke overraske så mange mennesker, og når de officielle anbefalinger er helt hen i skoven (direkte citeret fra min neurolog), har folk ikke mange chancer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.