Første lægebsøg som 2. gangs gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

580 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. juni 2011

Ayoe´s mor

Hej Piger.

Var ved læge igår og få bekræftet min graviditet, er i dag i uge 4+4, men skal først, til første læge undersøgelse når jeg er i uge 7.

Da jeg blev gravid med min datter blev der lavet første lægeundersøgelse med det samme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

Frøken J.

Ayoe´s mor skriver:

Hej Piger.

Var ved læge igår og få bekræftet min graviditet, er i dag i uge 4+4, men skal først, til første læge undersøgelse når jeg er i uge 7.

Da jeg blev gravid med min datter blev der lavet første lægeundersøgelse med det samme.

Jegvar også først afsted i 7. uge De regner jo bare med du er gravid, og så skal du nok have lavet vandrejournal og blodprøver der omkring Der er jo ingen grund til det skal ske før

Anmeld

21. juni 2011

Ayoe´s mor

Frøken J. skriver:

Jegvar også først afsted i 7. uge De regner jo bare med du er gravid, og så skal du nok have lavet vandrejournal og blodprøver der omkring Der er jo ingen grund til det skal ske før

Helt enig ven.

Kom bare til at sidde og tænke på det her til aften

Anmeld

21. juni 2011

Frøken J.

Ayoe´s mor skriver:

Helt enig ven.

Kom bare til at sidde og tænke på det her til aften

Jeg tror også det er meget forskelligt.. Lige som der er nogen læger der gerne vil teste om kvinden er gravid, og andre bare går ud fra hun er det, hvis hun har testet positiv hjemme  

Anmeld

21. juni 2011

Ayoe´s mor

Frøken J. skriver:

Jeg tror også det er meget forskelligt.. Lige som der er nogen læger der gerne vil teste om kvinden er gravid, og andre bare går ud fra hun er det, hvis hun har testet positiv hjemme  

Jeg testede positiv hjemme, men skulle også have en urinprøve med ned til lægen, selvom at jeg over weekenden havde taget 4 test´s som alle var positive. Så ja, der er forskel fra læge til læge.

Anmeld

21. juni 2011

Mira0911

Ayoe´s mor skriver:

Hej Piger.

Det er vidst meget forskelligt fra læge til læge hvornår 1. lægebesøg ligger... 

Jeg var afsted til 1. besøg hos lægen da jeg var 9+? ca... 

Anmeld

22. juni 2011

Nille-pigen

ja det er meget forskelligt...  jeg skal selv til det første lægebesøg når jeg er 9+5, og sidst var jeg det allerede samme dag som jeg tog testen... så det varierer meget... 

men stort tillykke 

Anmeld

22. juni 2011

Annette A

Lægen sagde jeg først skulle komme efter uge 7, så tror det blev uge 9 ca. Så det jo nok fordi de godt vil have man kommer lidt længere hen..

Anmeld

22. juni 2011

TbCp

Jeg skal først afsted på fredag hvor jeg er 9 uger henne.

Har ikke været deroppe og få graviditeten bekræftiget, det synes jeg ikke der var grund til at bruge tid på, med alle de positive tests jeg havde taget.
Så ringede bare og snakkede med sygeplejersken som sagde at de ville se mig til første lægeundersøgelse når jeg var 9 uger henne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.