Aktiv dreng hvad hjælper???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.564 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. juni 2011

maj2011

hej

håber i kan give mig nogle gode råd, for jeg ved ikke hvad jeg skal gøre???

vi har en dreng på 4 som er utrolig aktiv, har svært ved at fordybe sig i leg...

hjemme er det ikke det store problem, men der er også mere ro omkring ham, det er i bh problemet opstår, han er alt for aktiv, har alle antenderne ude, vil gerne være med i det hele, og har svært ved at fordybe sig i en leg..

skal nu til samtale med bh, og jeg aner ikke hvad jeg skal sige??? aner ikke hvad vi skal gøre, der er en ergoterapeut knyttet til ham, men der er jo lang vente tid, og han har været skrevet op siden dec. og vi har stadig ikke hørt om nogen dato:

han laver nogle gange dumme ting i bh, så som sjaske med vand i badeværelset, sparke til legetøjet m.m. og han ved skam også at det er forkert, men hvad gør vi lige??

jeg aner ikke hvordan man får ro over ham, og tror vist heller ikke rigtig de gør det i bh, føler ihvertifald at de griber i hårstrå...

der har været en psykolog for at opserverer, men det eneste vi fik ud af det var at vi skulle få tilknyttet en ergo ja, den venter vi jo så på ... men ellers var han jo bare en serdeles aktiv dreng :-)

og hvad er der så i vejen med det??? bh mener jo bare ikke at han kan side stille i skolen, som han evt skal i, til næste år???

HJÆLP andre der har oplevet noget lig. og som har prøvet noget der virker, eller er der nogle der er børne psykologer/ergoer som kan hjælpe... syntes det er meget fustrerende :-(

klem og håber på hjælp :-) majbrit

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

brikble

Der kan ske rigtig meget fra 4 til 5 år, så prøv at slå koldt vand i blodet ...

Han lyder blot som en meget aktiv og nysgerrig dreng, som skal opleve alt omkring ham ...

Det ville være meget mere bekymrende, hvis han ikke kunne sidde stille og fordybe sig derhjemme heller, men det er da ikke alle, som kan sidde stille og lægge puslespil?

Jeg har selv en 3½ årig, som er og altid har været meget aktiv. Dagplejemoderen sagde fra dag 1, at hun burde have betaling for to!!

Nu hvor han er i børnehave er han stadig meget aktiv og der er fuld knald på ham, selv om han også elsker at tegne og male.

Tag det roligt, det skal nok komme ...

Knuser, Britta, mor til 5.

Anmeld

21. juni 2011

maj2011

brikble skriver:

Der kan ske rigtig meget fra 4 til 5 år, så prøv at slå koldt vand i blodet ...

Han lyder blot som en meget aktiv og nysgerrig dreng, som skal opleve alt omkring ham ...

Det ville være meget mere bekymrende, hvis han ikke kunne sidde stille og fordybe sig derhjemme heller, men det er da ikke alle, som kan sidde stille og lægge puslespil?

Jeg har selv en 3½ årig, som er og altid har været meget aktiv. Dagplejemoderen sagde fra dag 1, at hun burde have betaling for to!!

Nu hvor han er i børnehave er han stadig meget aktiv og der er fuld knald på ham, selv om han også elsker at tegne og male.

Tag det roligt, det skal nok komme ...

Knuser, Britta, mor til 5.

tak for dit indlæg... sådan syntes jeg jo også... og vores dreng var også sådan i dp. men kan i gøre noget for at jeres dreng slapper af i bh, eller??? ville jo gerne ha nogle værktøjer som de kunne bruge i bh

Anmeld

21. juni 2011

brikble

Næ, han kan sagtens sidde stille og lægge et puslespil eller tegne, hvilket han elsker ... og være vild, når man kan det ...

Han er heller ikke "mainstream", altså han gør ikke altid det, de forventer af ham derovre ...

Jeg tror generelt at man bare skal lade dem være dem, de nu er, og sørge for, at de bliver aktiveret godt ...

De første to uger efter at han kom i børnehave, kunne han knap nok slæbe sig hjem, så træt var han ... de har så også et par mandlige pædagoger i hans børnehave, og det tror jeg er en stor hjælp, da drenge altså har gevaldigt brug for at kunne lege de vilde lege også.

Jeres børnehave skal bare lade være med at gøre det til et problem, for jeg tror, uden at kende din dreng, selvfølgelig, at problemet løser sig hen ad vejen, og gør det ikke det, må I jo bare tage den derfra.

Min 3½ årige søn er så også min nummer 5, men ingen af de andre drenge (11 og 9 år gamle) har nogensinde været så aktive, som han er. Hans far er englænder, og jeg tilskriver det de engelske gener .

Men prøv nu at slappe af i, at jeres søn altså bare er, som han nu er ... der sker altid så meget i en børnehave.

Knuser, Britta.

Anmeld

21. juni 2011

maj2011

brikble skriver:

Næ, han kan sagtens sidde stille og lægge et puslespil eller tegne, hvilket han elsker ... og være vild, når man kan det ...

Han er heller ikke "mainstream", altså han gør ikke altid det, de forventer af ham derovre ...

Jeg tror generelt at man bare skal lade dem være dem, de nu er, og sørge for, at de bliver aktiveret godt ...

De første to uger efter at han kom i børnehave, kunne han knap nok slæbe sig hjem, så træt var han ... de har så også et par mandlige pædagoger i hans børnehave, og det tror jeg er en stor hjælp, da drenge altså har gevaldigt brug for at kunne lege de vilde lege også.

Jeres børnehave skal bare lade være med at gøre det til et problem, for jeg tror, uden at kende din dreng, selvfølgelig, at problemet løser sig hen ad vejen, og gør det ikke det, må I jo bare tage den derfra.

Min 3½ årige søn er så også min nummer 5, men ingen af de andre drenge (11 og 9 år gamle) har nogensinde været så aktive, som han er. Hans far er englænder, og jeg tilskriver det de engelske gener .

Men prøv nu at slappe af i, at jeres søn altså bare er, som han nu er ... der sker altid så meget i en børnehave.

Knuser, Britta.

tak... du lyder som min mand :-) skal måske lytte lidt mere til ham, og ikke bruge så meget krudt på at tænke så meget :-)

Anmeld

22. juni 2011

brikble

Din mand lyder meget fornuftig   og ja, jeg tror også, at du måske tænker for meget over det ... men det er da fuldstændig naturligt, vil jeg sige, at man bekymrer sig for sine børn ...

Jeg er da glad for, hvis du kan bruge det jeg har skrevet til noget ...

Du er da velkommen til at skrive til mig på mail, hvis det skal være ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.