Hvor mange æg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.539 visninger
2 svar
0 synes godt om
21. juni 2011

Nenus

Tror det her er den rigtige mappe..

- Hvor mange æg har en kvinde ca. når hun er 19 år?

Blev rigtig nervøs efter en samtale med min svigerinde, og kom til at tænke på hvad min gynækolog sagde, da jeg fik scannet mit underliv..

Er så bange for, at der ikke er særlig mange...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

Rockertand

Nenus skriver:

Tror det her er den rigtige mappe..

- Hvor mange æg har en kvinde ca. når hun er 19 år?

Blev rigtig nervøs efter en samtale med min svigerinde, og kom til at tænke på hvad min gynækolog sagde, da jeg fik scannet mit underliv..

Er så bange for, at der ikke er særlig mange...

Det tror jeg ikke, at der kan sættes noget specifikt tal på, men det kunne da være spændende at vide...lidt fra nettet:

I fosterstadiet har piger mellem to og fem millioner æg. Men allerede når pigen bliver født, har hun mistet halvdelen af æggene, og når hun kommer i puberteten er der kun 200.000-500.000 æg tilbage. En kvinde sender mellem 400 og 500 æg til ægløsning gennem hele sin reproduktive alder, og resten af æggene går løbende tabt. Alle æggene er som regel væk, når kvinden runder de 50 år.

Anmeld

21. juni 2011

modesty

Det er ikke antallet af æg det drejer sig om, men kvaliteten og alderen. Nogle kvinder har god æg-kvalitet, nogle har dårlig. Nogle kvinders æg er for gamle når de er f.eks 37, nogles først når de er f.eks 42. Kvaliteten på dine æg kan ikke testes - den eneste måde man kan observere kvaliteten af æggene, er hvis kvinden skal i IVF behandling og de befrugtede æg dermed kan ses i mikroskop. Men altså, jeg kan ikke se hvad du skulle have at være nervøs over.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.