er det normalt at de spiser 1.5 bryst ved hver måltid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

737 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juni 2011

Anonym trådstarter

hej piger.

jeg håber i kan hjælpe mig lidt her.. jeg blev mor for 23 dage siden. og de første dage var ret hårde da min datter sugede alt hvad jeg havde inden dag 2 var omme og vi måtte give hende noget mme fordi hun var så sulten.. men da mælken så var løbet til gik det fint nok.. trods mine ømme og blodige brystvorter. men de sidste 1.5 uge har amningen kørt fint.. men så de sidste 3-4 dage tømmer hun det ene bryst og vil til det andet fordi hun er mere sulten.. og dette ligger hun ved i lang tid også.. der er dog stadig lidt tilbage når hun er færdig men det er ikke meget.. og nu er mine brystvorter blevet ret så ømme igen. men det er nok fordi de ikke får en pause.. fordi de bliver brugt hver 3. time begge to.. Er det tegn på at jeg er ved at ikke have nok mælk til hende eller hvordan? sp sagde at det var godt hun tømte brystet for så ville der danne sig mere mælk.. men jeg synes ikke det er tilfældet? hvor lang tid tager det for brystet at danne mere mælk?

jeg er lidt i vilrede for jeg vil så gerne amme hende.. men synes det er hårdt efterhånden fordi jeg ikke føler mine bryster får bare lidt fri.. synes det er begyndt at blive sådan igen at jeg frygter lidt når hun vågner og skal spise fordi jeg synes mine bryster trænger til en pause.. 

hvis det nu gik over til at jeg var nødtil at give hende mme, jamen hvaså? hvor meget skal man komme i flaskerne? trækker livmoderen sig så ordentligt sammen? kommer man til at døje meget med at hun får hård mave? og er det meget mere bøvlet end at amme??

jeg føler mig så dum jeg ved intet om mme.. og er en smugle ulykkelig over tanken om ikke at kunne amme hende.. selvom der er mange der er flaskebørn og at det er meget normalt men føler jeg ikke kan dække min datters behov. altså jeg føler mig lidt som fiasko. også fordi jeg nærmest kan mærke på mig selv at jeg bliver lidt sur på hende fordi det gør ondt at hun skal hænge i begge bryster hver gang..

håber i kan hjælpe mig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

Anonym trådstarter

er der virkelig ikke nogen der kan hjælpe?

Anmeld

21. juni 2011

Mette+Mathias

Ja, det er normalt at de spiser ved først det ene bryst og bagefter det andet. Til næste måltid skal du starte med det bryst du sluttede med sidste gang.

Det tager nogle dage for baby at øge mængden, men så længe du kan mærke at bryster mærker "fyldt" til næste måltid, så er det fint, - det er helt ok at baby tømmer det.

Det er hårdt for brysterne og brystvorterne i starten, men tro mig, det vil snart gå over, og så er det at amme det nemmeste i verden.

Du skal holde øje med brystvorterne, hvis det er fugtigt omkring dem, kan der gå svamp i, og SÅ gør det ondt - nærmest som knive.

Du kan evt. prøve at trække tiden mellem måltiderne lidt, ved at tilbyde kogt vand på en ske, (kun 1-2 tsk-fulde) - fyld hende IKKE op med kamillete eller sukkervand, for det fylder maven, så der ikke er plads til den gode, sunde og nærende mælk.

Anmeld

21. juni 2011

ledermus

Jeg er i den situation at jeg ikke har nok mælk så jeg både ammer og giver mme.

Hvis du kan så bliv ved med at amme det er det nemmeste, med flasker skal du hver dag vaske og koge dem og lave nye flasker der er en del arbejde i det

men hvis du skal over til at give flaske så mængde mæssigt starter du med at lave en lille portion og hvis hun spiser op laver du mere der skal helst være en lille smule tilbage når hun er færdig med at spise da du så ved hun er mæt.

Held og lykke med det hele

Anmeld

21. juni 2011

Kløver

Anonym skriver:

hej piger.

jeg håber i kan hjælpe mig lidt her.. jeg blev mor for 23 dage siden. og de første dage var ret hårde da min datter sugede alt hvad jeg havde inden dag 2 var omme og vi måtte give hende noget mme fordi hun var så sulten.. men da mælken så var løbet til gik det fint nok.. trods mine ømme og blodige brystvorter. men de sidste 1.5 uge har amningen kørt fint.. men så de sidste 3-4 dage tømmer hun det ene bryst og vil til det andet fordi hun er mere sulten.. og dette ligger hun ved i lang tid også.. der er dog stadig lidt tilbage når hun er færdig men det er ikke meget.. og nu er mine brystvorter blevet ret så ømme igen. men det er nok fordi de ikke får en pause.. fordi de bliver brugt hver 3. time begge to.. Er det tegn på at jeg er ved at ikke have nok mælk til hende eller hvordan? sp sagde at det var godt hun tømte brystet for så ville der danne sig mere mælk.. men jeg synes ikke det er tilfældet? hvor lang tid tager det for brystet at danne mere mælk?

jeg er lidt i vilrede for jeg vil så gerne amme hende.. men synes det er hårdt efterhånden fordi jeg ikke føler mine bryster får bare lidt fri.. synes det er begyndt at blive sådan igen at jeg frygter lidt når hun vågner og skal spise fordi jeg synes mine bryster trænger til en pause.. 

hvis det nu gik over til at jeg var nødtil at give hende mme, jamen hvaså? hvor meget skal man komme i flaskerne? trækker livmoderen sig så ordentligt sammen? kommer man til at døje meget med at hun får hård mave? og er det meget mere bøvlet end at amme??

jeg føler mig så dum jeg ved intet om mme.. og er en smugle ulykkelig over tanken om ikke at kunne amme hende.. selvom der er mange der er flaskebørn og at det er meget normalt men føler jeg ikke kan dække min datters behov. altså jeg føler mig lidt som fiasko. også fordi jeg nærmest kan mærke på mig selv at jeg bliver lidt sur på hende fordi det gør ondt at hun skal hænge i begge bryster hver gang..

håber i kan hjælpe mig..

et bryst bliver aldrig "helt tømt" da der hele tiden løber mælk til, da det bliver stimuleret når din datter sutter ved brystet. det er meget normalt man giver begge bryster, og man starter altid skiftevis, dvs start højre-slut venstre, så start venstre- slut højre osv hvis man ikke har nok, løber dte nok meget langsomt vil jeg tro, det var ihvertfald tilfældet hos mig, der kom aldrig nok gang i det så jeg kunne give hvad min søn havde brug for og efter 3 mdr måtte jeg stoppe helt. Det er meget normalt at de små spiser hver 2 time, og at de om natten feks får kl 12 og så den næste først bliver kl 4 men så igen hver 2 time så man får en natlig pause, men ikke alle børn giver den mulighed

Så længe din datter tager fint på er det tegn på du har nok, og hun ellers bliver mæt og tilfreds, du kan jo prøve at lægge hende til lidt oftere for at stimulere hvis du ikke føler du har helt nok. Prøv evt ammebrikker hvis det tager hårdt på brystvorterne

Håber det kunne lidt hjælp og ideer og du finder ud af det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.