Hvor længe kan man holde sin graviditet hemmelig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.285 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. juni 2011

Anonym trådstarter

Hej tøser

Vi er lige ved at gå igang med PB. Af flere forskellige årsager ønsker jeg ikke min arbejdsplads skal vide noget før om nogle måneder.

Jeg har lidt taget det som en selvfølge at man kan holde det hemmeligt i hvert fald indtil NF og måske også lidt længere. Men nu bliver jeg i tvivl om det er realistisk både mht. om man kan se det og om man kommer til at rende ud og kaste op konstant

Til info har jeg et kontorjob med meget fleksibel dress-code. Jeg er normalvægtig (men bliver dog let oppustet) og dyrker rigtig meget sport, - hvilket jeg naturligvis regner med at fortsætte med så længe som overhovedet muligt

Så tøser - er jeg naiv eller vil jeg fint kunne regne med at kunne holde det hemmeligt et pænt stykke tid? Glæder mig til gode inputs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

Topp

Anonym skriver:

Hej tøser

Vi er lige ved at gå igang med PB. Af flere forskellige årsager ønsker jeg ikke min arbejdsplads skal vide noget før om nogle måneder.

Jeg har lidt taget det som en selvfølge at man kan holde det hemmeligt i hvert fald indtil NF og måske også lidt længere. Men nu bliver jeg i tvivl om det er realistisk både mht. om man kan se det og om man kommer til at rende ud og kaste op konstant

Til info har jeg et kontorjob med meget fleksibel dress-code. Jeg er normalvægtig (men bliver dog let oppustet) og dyrker rigtig meget sport, - hvilket jeg naturligvis regner med at fortsætte med så længe som overhovedet muligt

Så tøser - er jeg naiv eller vil jeg fint kunne regne med at kunne holde det hemmeligt et pænt stykke tid? Glæder mig til gode inputs

du får ikke stor mave inden NF så der kan det sagens skjules... men man ved jo ikk om man bliver virkelig dårlig - det er nok mere der den hænger

Anmeld

21. juni 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Hej tøser

Nu går jeg ud fra, at du er førstegangs? For så kan det godt lade sig gøre,  hvis det så ikke er pga. opkastning osv.

Andengangsgravide har tit store problemer med at skjule det

Anmeld

21. juni 2011

Anonym trådstarter

Jo jeg er førstegangs

Jeg er lidt i tvivl om hvor kvalmeramt jeg bliver...

På den ene side bliver jeg EKSTREMT let køresyg og kan have sindsyg kvalme efter en kort bustur/biltur.

På den anden side er det meget sjældent jeg rent faktisk kaster op og når jeg er syg og ikke kan holde mad/væske i mig er det også ekstremt sjældent jeg kaster op, - i stedet få rjeg bøvl i den anden ende (sorry for detaljerne )

Gad vide om man overhovedet kan forudsige sådan noget på forhånd?? Er bare sådan lidt kontrolfreak-agtig og elsker at kunne planlægge frem i tiden

Anmeld

21. juni 2011

Mette+Mathias

Faktisk så er du bedre stillet ved at fortælle det, for så skal de have en MEGET god grund til at fyre dig, - graviditet og barsel "beskytter" jo mod fyring - i en vis grad.

Anmeld

21. juni 2011

bobbles

Anonym skriver:

Hej tøser

i realiteten har min ikke krav på at fortælle sin chef det, før 3 måneder før forventet fødsel..

Anmeld

21. juni 2011

Anonym trådstarter

Mette+Mathias skriver:

Faktisk så er du bedre stillet ved at fortælle det, for så skal de have en MEGET god grund til at fyre dig, - graviditet og barsel "beskytter" jo mod fyring - i en vis grad.

Nu regner jeg bestemt ikke med at blive fyret Uanset om jeg er gravid eller ej. Men ellers tak for input

Anmeld

21. juni 2011

Anonym trådstarter

Frøken Christiansen skriver:

i realiteten har min ikke krav på at fortælle sin chef det, før 3 måneder før forventet fødsel..

Tak skal du have. Jeg har dog styr på reglerne Det var mere hvor længe det var realistisk (og ikke lovligt) at vente. Det er nok ikke realistisk at holde det skjult i 6 måneder

Anmeld

21. juni 2011

Mettefpigen

Det er meget forskelligt hvor stor man blir... Da jeg var til NF kunne man godt begynde at se maven... Tror jeg sagde det til min chef da jeg var i omkring 14-15 uger henne for da kunne jeg ikk skjule det mere... Da var der flere der havde spurgt om jeg var gravid... Og med kvalmen er det også forskelligt.. Jeg er sluppet rigtig billigt

Anmeld

21. juni 2011

HeidiØ

Det er virkelig forskelligt for den enkelte tror jeg! Jeg havde svært ved at skjule min lykke, så jeg holdte kun til uge 8! .. Det er også svært hvis man skal ud med nogle venner og ikke rør alkohol  .. og igen, som du selv siger.. kvalme, opkast og træthed er altså pænt svært at skjule. Jeg havde det hele! .. maven begyndet først at vokse ordentligt (altså så det ikke ligner man bare er småfed) efter NF

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.