Modermælkserstatning uden sød smag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2011

Rsa

Lilje82 skriver:

Jeg ville ikke lave grøden på ren sødmælk, kan ikke lige finde årsagen på stående fod, men fandt dette i bogen fra sundhedsstyrrelsen, den man kan få udleveret ved sp.

Laver du grøden selv lige nu eller bruger du et købe produkt?

Om mælk i den første skemad

Er barnet mellem 4 og 6 maneder, nar det begynder pa

skemad, bruges modermalk eller modermalkserstatning i

maden.

Fra barnet er 6 maneder, kan sodmalk indga i madlavningen.

Brug ikke mere sodmalk end angivet i opskrifterne i denne

bog. Det vil sige, at groden koges pa vand – og malk og

fedtstof tilsattes efterfolgende.

Jep, Laver selv alt hendes grød....

Tak for rådet, jeg prøver at se på hjemmesiden - har desværre ikke fået bogen af min SP, men hun har fortalt mig om den og givet mig linket til hjemmesiden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

Lilje82

Rsa skriver:

Jep, Laver selv alt hendes grød....

Tak for rådet, jeg prøver at se på hjemmesiden - har desværre ikke fået bogen af min SP, men hun har fortalt mig om den og givet mig linket til hjemmesiden

Okay for jeg bruger blå allomin til hans grød og jeg synes ikke det blir sødt.

Men derimod er jeg ved at brække mig, når han få pulver når vi er ude

Her er linket til bogen

http://www.sst.dk/publ/Publ2010/CFF/Boern/MadSpaedboernSmaaboern2010.pdf

Anmeld

21. juni 2011

2babygirls

Rsa skriver:

Som overskriften lyder sig, er jeg på jagt efter modermælkserstatning, som ikke er sødet...

Har ammet min datter indtil nu, men hun bliver ikke ammet nok (er 6 måneder) til, at få de 400 ml hun skal have pr. dag.

Har brugt NAN i hendes grød og synes simpelthen det, for det første, søder grøden og, for det andet, smager ganske syntetisk og ulækkert!

Så er der nogle herinde der ved, hvilket produkt der er mest neutral i smagen, eller ?

Ps. Jeg har ikke nok mælk mere til, at kunne malke ud og bruge det i grøden og ønsker heller ikke at amme ofte, så vil bare gerne modtage råd i henhold til modermælkserstatning

Her drikker min datter arla babymælk, for hun kunne heller ikke lide NAN eller allomin til sidst som 6mdrs.

Du SKAL ikke give jern hvis du giver tilstrækkeligt grød nok med mme i om dagen. Hvis hun får 3-4 gange grød er du jo næsten oppe på 400ml alene der, og så hvis du også ammer ved siden af!!!

Anmeld

21. juni 2011

Rsa

Tina&Martin skriver:

Her drikker min datter arla babymælk, for hun kunne heller ikke lide NAN eller allomin til sidst som 6mdrs.

Du SKAL ikke give jern hvis du giver tilstrækkeligt grød nok med mme i om dagen. Hvis hun får 3-4 gange grød er du jo næsten oppe på 400ml alene der, og så hvis du også ammer ved siden af!!!

Tak, havde ikke tænkt over dte med jernen...

Hun får grød/mos 4-5 gange om dagen og spiser store portioner, så det skule kunne dække hendes behov for jern.

Anmeld

21. juni 2011

2babygirls

Rsa skriver:

Tak, havde ikke tænkt over dte med jernen...

Hun får grød/mos 4-5 gange om dagen og spiser store portioner, så det skule kunne dække hendes behov for jern.

Det skulle det i hvert fald. Madeleine spiser ikke store portioner og så er det færdiggrød frøkenen vil have haha. Så vi giver jernpulver hver anden dag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.