Smerter i lænden :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. juni 2011

Louiiiise

Hej Piger.

Jeg lider rigtig meget af lændsmerter, jeg er kun 10+4

Lægen har henvist mig til en fysioterapi, så jeg har fået en tid idag Meeen. Er det ikke meget tidlig. Har været sygmeldt fra arbejde i 3 dage og har det meget bedre i min ryg, når jeg ikke er på arbejde. Det skal sige at jeg har et stående job.

Mig og manden snakkede om igår om det var sådan noget bækkeløsning der er på vej?

Er der nogle herinde som har haft noget ligende og allerede så tidlig i gravidteten?

Avvvvvvvv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

Frk. Himmelblå

Har ikke selv haft det som dig, men i sjældne tilfælde kan man godt få bækkenløsning meget tidligt i graviditeten. 

Hormonerne arbejder jo lige fra befrugtningen på at smidiggøre bækkenet. Og det generer altså nogle mere end andre. 

Mit råd vil være, at du må sørge for at få noget ro og hvile. Sygemeld dig en uge, så du ved, at du kam slappe af og ikke behøver stresse over, om du nu også kan gå på arbejde osv. osv.

Heldigvis forsvinder mange gener med tiden. Og det kan være, din krop bare lige "skal finde ud af, at den venter sig". For de fleste lysner det i 2. trimester.

God lur!

Anmeld

21. juni 2011

Bshizzle

Louiiiise skriver:

Hej Piger.

Jeg lider rigtig meget af lændsmerter, jeg er kun 10+4

Lægen har henvist mig til en fysioterapi, så jeg har fået en tid idag Meeen. Er det ikke meget tidlig. Har været sygmeldt fra arbejde i 3 dage og har det meget bedre i min ryg, når jeg ikke er på arbejde. Det skal sige at jeg har et stående job.

Mig og manden snakkede om igår om det var sådan noget bækkeløsning der er på vej?

Er der nogle herinde som har haft noget ligende og allerede så tidlig i gravidteten?

Avvvvvvvv

Det kan sagtens være Bækkenløsning....

Jeg tog til lægen igår og klagede over mine lænd smerter, da de sidste 3 dage her har gjort nuller-nas når jeg går/står.
Han trykkede nogle steder.. og AV !!!!
- Hans svar var at det nok var bækkenløsning-start !

Så jeg skal passe på mig selv, ta den med ro, slappe af, ikke løfte tunge ting, gå til Fysi, lange kar/boble bade ..

Men jeg vil da helt sikkert råde dig til at ta en snak med din læge og høre hvad han/hun siger. 

Det kan osse bare være alm lænd-smerter eftersom du skriver du har et stående job..
Din krop er jo ved at tilpasse sig graviditeten og udvide sig.

Anmeld

21. juni 2011

Miss P

Jeg har samme problem.. Jeg får kraniosekral. & DET VIRKER!!

Det er altså ikke kun kraniet de arbejder med, men hele kroppen. Prøv det, det er virkelig godt

Anmeld

21. juni 2011

KiaKatrine

Jeg har også noget i lænden, og det kom omkring ude 9, men har så været ved en der giver massage. I det jeg ved at jeg er født med en lidt skæv rygsøjle.

Det har så vist sig at komme fra min højre side i rygsøjlen da der nærmest er 3 ''brud'' ved min rygsøjle, og da jeg ikke har regeret på det, er det så gået i lænden, når jeg sidder, ligger og sover, så jeg sørger for at holde mig igang, også få noget massage i ny og næ, når det bliver for slemt.

Anmeld

21. juni 2011

Louiiiise

Har været til fysioterapetue idag, vi snakkede mest og hun mærkede og fik nogle øvelser.

Så står jeg for at skulle betale og bliver rigtig rigtig dårlig. Svimmel, kvalme og til sidst sorterne det for mine øjne.

Jeg fik spurgt om jeg ikke kan komme til at ligge ned og det kommer jeg. Jeg bliver rigtig bange og ked af Efter en halv time, er jeg klar til at køre hjem.

Så det var ikke den bedste oplevelse, blev godt nok bange og ked af. Tænkte kun på om baby var okay

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.