Thalia skriver:
Jeg synes primært han ligner sin mor, men jeg kan sagtens se træk fra jer begge to.
Er det ikke typisk sådan at børn altid ligner faderen rigtigt meget i starten, for så at ændre ansigtstræk med alderen?
Jeg mener at have læst noget om engang at det er en af de der overlevelsesting vi fødes med, at vi alle primært ligner faren i starten for at undgå at han afviser os. Moderen har et mere naturligt bånd til barnet, men faderen danner det blandt andet ved at han kan se sig selv i barnets træk?
Herhjemme har begge ungerne i hvert fald lignet deres far ved fødslen, og faktisk også lignet hinanden så meget at man kunne tro de var tvillinger når man ser billeder af dem fra deres første leveår. Nu er de til gengæld så forskellige som de overhovedet kan være, den ældste er mærkhåret og ligner mig meget, mens den yngste er helt blond og ligner sin far 
Jo, det er lige præcis rigtigt
Det har jeg haft en hel masse om dette semester i evolutionspsykologi. Det er også for at sikre, at faderen kan se at det er hans barn, så han ikke risikere at investere dyrebare ressourcer i et barn, der tilhører en anden mand 
Anmeld