Chokolade mousse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

851 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. juni 2011

TTM

Åhhh nej....

Jeg har brug for jeres hjælp, og har nu søgt på både google og herinde...

Jeg har lavet mousse ved og smelte choko i fløde, men hvis jeg sætter den i fryseren, hvornår kan jeg så piske den op og lægge i kagen?!?!?!

Please.. hjælp...!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2011

AndreasMor84

TykkeTrunteMor skriver:

Åhhh nej....

Jeg har brug for jeres hjælp, og har nu søgt på både google og herinde...

Jeg har lavet mousse ved og smelte choko i fløde, men hvis jeg sætter den i fryseren, hvornår kan jeg så piske den op og lægge i kagen?!?!?!

Please.. hjælp...!!

Når den er helt kold.. og jeg mener HELT kold

Anmeld

20. juni 2011

TTM

Solstråle2011 skriver:

Når den er helt kold.. og jeg mener HELT kold

Skal jeg røre i den jævnligt? eller bare lade den stå??

Anmeld

20. juni 2011

mullesmith2

Du skal rigtig nok smelte chokoladen i fløden, men så skal du mens det stadig er varm komme to plader husblas i og lige røre til de er smeltet og så eller bare tage det af og filme det og sætte det i køleskabet og så kan du piske det luftigt dagen efter.

Anmeld

20. juni 2011

AndreasMor84

TykkeTrunteMor skriver:

Skal jeg røre i den jævnligt? eller bare lade den stå??

Du skal bare lade den stå, MEN hvis du putter den i fryseren skal du jo passe på den ikke begynder at fryse til i kanterne. Jeg ville nu bare sætte den i køleskabet, så er den kold efter ca. 8 timer. Jeg plejer bare at lave den aftenen før og så pisker jeg den op næste morgen, når jeg skal bruge den

Anmeld

20. juni 2011

mullesmith2

Hvis du ønsker at lave det uden husblas, skal du smelte chokoladen over vandbad og piske fløden til let og luftig og så skal du bruge past. æggeblommer og flormelis og piske det sammen til det er skummende og så skal du vende æggemassen i fløden og chokoladen i til sidst og så på køl med det min 2 timer. Og det skal ikke piskes op det er cremet efter det har været på køl.

Anmeld

20. juni 2011

ZamanogDania

Du skal ikke bruge husblas eller noget andet. Bare kom 1/4 l fløde i en gryde også kom 200 g chokolade i. Så begynder de at smelte, men den skal ikke koge. Så kommer du den i køleskabet natten over. Så tager du ud og pisker den stiv ligesom smør. De skal ikke skille ad hinanden bare som smør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.