Kønsscanning eller nok med MD scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.796 visninger
10 svar
0 synes godt om
20. juni 2011

Fenja09

Hej piger

Vi var til MD scanning da jeg rundede uge 20 og vi fik kønnet af vide - jordemoderen sagde at der var 90 % chance for at hun havde skønnet rigtig. Nu er jeg i uge 30 og går tænker lidt på om man skal bestille tid til en kønsscanning (ikke 3D) for at blive mere sikker på kønnet?

Hvad er jeres erfaringer og hvad synes i - ekstra scanning eller skal vi stole på at kønnet er korrekt efter MD scanningen?

Fortsat god aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2011

Tropez

Fenja09 skriver:

Hej piger

Vi var til MD scanning da jeg rundede uge 20 og vi fik kønnet af vide - jordemoderen sagde at der var 90 % chance for at hun havde skønnet rigtig. Nu er jeg i uge 30 og går tænker lidt på om man skal bestille tid til en kønsscanning (ikke 3D) for at blive mere sikker på kønnet?

Hvad er jeres erfaringer og hvad synes i - ekstra scanning eller skal vi stole på at kønnet er korrekt efter MD scanningen?

Fortsat god aften

Vi fik lavet en kønsscanning da jeg var i uge 28 og det har jeg og kæresten ikke fortrudt det var alle pengene værd, og vi gjorde eet osse fordi vi til md fik at vide at hun ikk var helt sikker, så inden der blev købt for meget af vennerne, de var nemlig godt igang ville vi lige tjekke det knuz; 0)

Anmeld

21. juni 2011

Rockertand

Fenja09 skriver:

Hej piger

Fortsat god aften

Første gang var der tvivl ved MD-skanningen, så vi valgte at få lavet en 3D-skanning i uge 26.

Anden gang havde vores sygehus så fået 3D-skannere, men allerede på 2D var de ikke i tvivl, så der var ikke behov for at købe sig til en ekstra skanning.

Det hele kommer vel an på, om du selv er i tvivl, eller om du stoler på (og selv har set) skanningens resultat. Jeg synes ikke, at det er så svært at se kønnet - en tap eller 3 streger....(med 3D er du sikker).

Anmeld

21. juni 2011

Fenja09

Rockertand skriver:

Første gang var der tvivl ved MD-skanningen, så vi valgte at få lavet en 3D-skanning i uge 26.

Anden gang havde vores sygehus så fået 3D-skannere, men allerede på 2D var de ikke i tvivl, så der var ikke behov for at købe sig til en ekstra skanning.

Det hele kommer vel an på, om du selv er i tvivl, eller om du stoler på (og selv har set) skanningens resultat. Jeg synes ikke, at det er så svært at se kønnet - en tap eller 3 streger....(med 3D er du sikker).

Min kæreste spurgte jordemoderen, hvor sikker hun var på kønnet og hun sagde 90 % ellers ville hun ikke have sagt noget. Så mine tanker går lidt på om vi bare skal tro og håbe på at hun har ret eller om vi skal få os en 2D scanning ved privat klinik  vi har fravalgt 3D scanning.

Har læst herinde at det kan snyde lidt, men kan ikke huske om det er ved pigerne eller drengene?

Anmeld

21. juni 2011

Lullaby

Vi har begge gange stolet på md-scanningerne men fik en 3d scanning senere hen for bare at se på bebsen

Anmeld

21. juni 2011

Fenja09

Tropez skriver:

Vi fik lavet en kønsscanning da jeg var i uge 28 og det har jeg og kæresten ikke fortrudt det var alle pengene værd, og vi gjorde eet osse fordi vi til md fik at vide at hun ikk var helt sikker, så inden der blev købt for meget af vennerne, de var nemlig godt igang ville vi lige tjekke det knuz; 0)

Vores jordemoder til MD var heller ikke helt sikker, men tænker bare om 90 % sikkerhed er nok eller om der skal en 2D scanning til, hmm... Vi har købt ting og tøj og har også fået en del, så håber da godt nok at det passer

Anmeld

21. juni 2011

Fenja09

Lullaby skriver:

Vi har begge gange stolet på md-scanningerne men fik en 3d scanning senere hen for bare at se på bebsen

Jeg ville da også gerne se bettefisen igen, men var jeg 100 % sikker på kønnet, så ville jeg nok ikke overveje en kønsscanning - jeg ved bare ikke om 90 % sikkerhed er nok....

Anmeld

21. juni 2011

Isabeau

Fenja09 skriver:

Hej piger

Fortsat god aften

Står selv og skal ha´ MD scanning d. 15. juli, og er spændt på hvor sikker hun er på kønnet, men ellers bestiller jeg godt nok en kønsscanning eller 3D scanning - VIL være sikker!

Anmeld

21. juni 2011

Rockertand

Isabeau skriver:

Står selv og skal ha´ MD scanning d. 15. juli, og er spændt på hvor sikker hun er på kønnet, men ellers bestiller jeg godt nok en kønsscanning eller 3D scanning - VIL være sikker!

De fleste sygehuse har 3D-skannere nu.

Anmeld

21. juni 2011

Rockertand

Fenja09 skriver:

Jeg ville da også gerne se bettefisen igen, men var jeg 100 % sikker på kønnet, så ville jeg nok ikke overveje en kønsscanning - jeg ved bare ikke om 90 % sikkerhed er nok....

Ved vores første fik vi også 90% sikkerhed, og det passede...

Tvivlen er størst, hvis det er en pige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.