Søger inspiration

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

646 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. juni 2011

GitteC78

Hej

Vi skal have gæster på lørdag til spisning, jeg har søgt rundt for at finde en lækker menu, men synes ikke jeg kan finde noget, jeg har lyst til at lave. Så piger jeg mangler inspiration på en lækker menu....

Jeg vil lave en forret, hovedret og dessert.... men er helt tom for ideer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2011

GitteC78

slet ingen der kan hjælpe

Anmeld

20. juni 2011

Mom2012

GitteC78 skriver:

slet ingen der kan hjælpe

Forret: En halv avokado eller/og salatblade med rejesalat:

Læg rejerne til optøning i en sigte og lad dem dryppe godt af. Rør flødeosten blød med mælk, dild og citronsaft. Vend rejerne i blandingen og smag til med cayennepeber, salt og peber. Stil rejesalaten tildækket i køleskabet i mindst ½ time. Anret den sammen med lolo rossa salat på 4 portionstallerkener. Med flute.  

Hovedret: Svinemørbrad med:

Mørbraden lægges i et fad og sættes i  en kold ovn som herefter tændes på 160 grader. Efter 35-40 minutter tages mørbraden ud og tildækkes med staniol. Hvis du vil være helt sikker på at ramme temperaturen, så brug et stegetermometer som skal vise 67-70 grader før mørbraden er færdig.

Vi fik små kartofler til hvor vi kom lidt smør og hvidløg i gryden (efter de var kogt) og så rystede vi dem. Derefter i ovnen.

Eller Flødekartofler og salat, rissotto med svampe en lille portion, da den er lidt tung.

Dessert is med fx. jordbær?

Anmeld

20. juni 2011

GitteC78

Ann87 skriver:

Forret: En halv avokado eller/og salatblade med rejesalat:

Læg rejerne til optøning i en sigte og lad dem dryppe godt af. Rør flødeosten blød med mælk, dild og citronsaft. Vend rejerne i blandingen og smag til med cayennepeber, salt og peber. Stil rejesalaten tildækket i køleskabet i mindst ½ time. Anret den sammen med lolo rossa salat på 4 portionstallerkener. Med flute.  

Hovedret: Svinemørbrad med:

Mørbraden lægges i et fad og sættes i  en kold ovn som herefter tændes på 160 grader. Efter 35-40 minutter tages mørbraden ud og tildækkes med staniol. Hvis du vil være helt sikker på at ramme temperaturen, så brug et stegetermometer som skal vise 67-70 grader før mørbraden er færdig.

Vi fik små kartofler til hvor vi kom lidt smør og hvidløg i gryden (efter de var kogt) og så rystede vi dem. Derefter i ovnen.

Eller Flødekartofler og salat, rissotto med svampe en lille portion, da den er lidt tung.

Dessert is med fx. jordbær?

Mmmmm..... det lyder lækkert.

Til forretten hvilken flødeost bruger du?

Mørbrad er så godt, har også selv gået i disse tanker... Små kartofler mums....

Ja jordbær er jo altid godt.

Anmeld

20. juni 2011

Mom2012

GitteC78 skriver:

Mmmmm..... det lyder lækkert.

Til forretten hvilken flødeost bruger du?

Mørbrad er så godt, har også selv gået i disse tanker... Små kartofler mums....

Ja jordbær er jo altid godt.

Philadelphia ost den er dejlig cremet Ja de retter plejer man ikke at gå galt i byen med 

Håber det gav lidt inspriation! 

Anmeld

20. juni 2011

Mi

Forret ved jeg ikke helt, kender vis kun tunmusse

Hovedret: Indbagt svinemørbrad, Hel lakseside

Dessert: Klart Creme Brulee

www.stjerneleg.dk

Anmeld

21. juni 2011

GitteC78

Mi skriver:

Forret ved jeg ikke helt, kender vis kun tunmusse

Hovedret: Indbagt svinemørbrad, Hel lakseside

Dessert: Klart Creme Brulee

www.stjerneleg.dk

Tun mousse er altid godt, men tror ikke jeg kan finde ud af at lave det

mums indbagt mørbrad er også godt. Tror ikke det bliver fisk da manden ikke er vild med det, øv øv  jeg elsker fisk

desserten er ikke lige mig  men tak for ideerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.