Nogen der kender til high need babies?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2011

mortil4dejligepiger

Jeg har faktisk også svært ved at finde ud af, hvordan man kan vurdere, om man har et sensitivt barn.
Jeg er mor til 4 og er først nu stødt på, at der er noget der hedder "et sensitivt" barn. Har aldrig tænkt på, at mine børn har kunne gå under sådan en "kategori" .

Vores 4. barn som nu er 7 uger er ret meget mere krævende. Men jeg tænker hun bare er en baby, og at børn er krævende?

Jeg følger med og håber at få mere info om det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2011

raca

tazz skriver:

Udfra de kendetegn der er listet op, så er Anna også HNB, men helt ærligt..... er det ikke bare at være barn? Selvfølgelig er der flere hensyn at tage, Anna var mere end klar til at komme i vuggestue da hun var 10 måneder, og der var ingen tårer ved at aflevere hende . Hun har faktisk godt af, at være længere i institution da hun får flere stimulanser end vi kan give hende herhjemme med spil og leg.

Jeg har også været HNB, kan jeg så læse og det kan selvfølgelig forklare, at min mor ikke kunne håndtere mig, da jeg kom som barn nummer tre på kun to år, så hun stod med tre blebørn og så mig, som totalt krævende

så har hun næppe været HN... de fleste HN baby jeg kender har altså ikke været noget der lignede klar da de var 10mdr.

da deres morsymbiose overhovdet ikke var i nærheden af at være afsluttet.

Anmeld

20. juni 2011

raca

min den ælste var på grænsen til HN.. nok HN...

dvs han ammede ofte og meget,

han havde stort behov for MIG og blev let overstimulret

han kunne ikke passes ude før han var 18mdr.

han havde stort behov for fysisk kontakt.

han havde stort behov for fysiske aktivitiet

han har lille søvnbehov.. og har altid haft det.

han skreg højt og gennemtrængende.. og ja det var højt... det bemærkede rigtig mange folk...

han var ofte fysisk urolig...

Anmeld

20. juni 2011

mortil4dejligepiger

raca skriver:

han skreg højt og gennemtrængende.. og ja det var højt... det bemærkede rigtig mange folk...

Må jeg spørge hvordan det blev "konstateret"? Er det lægen, sp eller bare en selv?

Anmeld

20. juni 2011

132319

raca skriver:

ØJ, hvor det bare lyder som min datter på 9 måneder 

Åhh altså, udfra det du skriver omkring at være klar til vuggestue så har jeg det virkelig skidt med at hun skal starte om en måned. Hun er på ingen måde klar 

Kan man på en eller anden måde få "diagnose" på problemet og få udsat vuggestuestart og forlænget barsel?

Jeg er på ingen måde pyldermor men jeg har det så elendigt med at sende hende afsted. Også for personalets skyld da hun virkelig ikke er ret tryg ved andre end mig og til dels hendes far.

Anmeld

20. juni 2011

raca

det er ingen dianose eller noget.. så der er intet at gøre...

jeg forsøgte at få min passet fast ude om 8 mdr.. men efter 3 dages konstant skrig.. smed vi håndklædet i ringen også fik manden mit fradrag... og jeg blev hjemmegående.. på pasning af eget barn ordning..

men der er nogle der har haft held til indkøring ved at tage sig gooood tid og starte laaaaaaaangsom op

Anmeld

20. juni 2011

Camillee

tazz skriver:

Er det sådan en gruppe hvor der er plads til at være anderledes?

Hvad tænker du på??

Anmeld

20. juni 2011

132319

raca skriver:

det er ingen dianose eller noget.. så der er intet at gøre...

jeg forsøgte at få min passet fast ude om 8 mdr.. men efter 3 dages konstant skrig.. smed vi håndklædet i ringen også fik manden mit fradrag... og jeg blev hjemmegående.. på pasning af eget barn ordning..

men der er nogle der har haft held til indkøring ved at tage sig gooood tid og starte laaaaaaaangsom op

Vi har ca. 3 uger til indkøring så jeg håber på det bedste 

Men hun er virkelig en prøvelse selv for mig, hendes mor! Eksempelvis har det taget 1½ time at få hende til at falde i søvn her til eftermiddag. Hun er træt men vil ikke overgive sig. Det samme gælder til aften, nogle dage må hun græde sig i søvn 

Hun er det gladeste og mest friske lille væsen men hold da op, hvor kræver hun meget. Hele tiden! 

Anmeld

20. juni 2011

tazz

så har hun næppe været HN... de fleste HN baby jeg kender har altså ikke været noget der lignede klar da de var 10mdr.

da deres morsymbiose overhovdet ikke var i nærheden af at være afsluttet.

Så må der være flere diagnoser, for de historier jeg læste om, var børn hvor SP mente, at de skulle starte tidligt i inst. fordi de let blev understimulerede.

Men det viser nok bare mere, at man ikke kan sætte børn i kasser

Derudover er alle de ting du skriver fuldstændig spot-on på Anna udover at hun også let bliver understimuleret og bogstavelig talt kravler på væggene hvis der ikke sker noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.