Balancid og halsbarand og hvor mange?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.336 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. juni 2011

Mira0911

Jeg lider ekstremt meget af halsbrand og tager Balancid imod det... Jeg har sat og kigget i indlægssedlen for at finde frem til hvor mange man må tage i døgnet og det står slet ikke i sedlen eller på pakken... 

Det højste jeg har været oppe på er 5 stk... 

Er der nogle der ved noget om hvor mange man må tage af disse i døgnet? Apoteket har sagt efter behov, inden jeg kiggede i indlægssedlen... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2011

Rockertand

Mira0911 skriver:

Jeg lider ekstremt meget af halsbrand og tager Balancid imod det... Jeg har sat og kigget i indlægssedlen for at finde frem til hvor mange man må tage i døgnet og det står slet ikke i sedlen eller på pakken... 

Er der nogle der ved noget om hvor mange man må tage af disse i døgnet? Apoteket har sagt efter behov, inden jeg kiggede i indlægssedlen... 

Der står angivet "efter behov".

Det eneste man skal være opmærksom på er, at pillerne hæmmer optagelsen af jern, som bør tages med et tidsinterval i forhold til disse på mindst 1,5 timer - og så må du ikke have nyrefunktionsproblemer.

Anmeld

19. juni 2011

Mira0911

Rockertand skriver:

Det eneste man skal være opmærksom på er, at pillerne hæmmer optagelsen af jern, som bør tages med et tidsinterval i forhold til disse på mindst 1,5 timer - og så må du ikke have nyrefunktionsproblemer.

Tak for oplysningen.... 

Anmeld

19. juni 2011

Kofoed.

Rockertand skriver:

Viste jeg heller ikke... Takker også lige for info

Anmeld

20. juni 2011

SussieThyssen

Mira0911 skriver:

Normalt siger man 2 stks 3 gange dagligt.

Men som gravid, tager man en når det brænder i halsen/mavsen.

Normalt ville jeg anbefale Alminox, men jeg antager at du har prøvet dem..de er normalt langt bedre til graviditetshalsbrand, og dem kan du spise som bolcher.
Men der er enkelte, hvor de ikke virker så godt, og så skulle Balancid også være ok.

Men som sagt...man tager en balancid efter behov og een af gangen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. juni 2011

Mira0911

SussieThyssen skriver:

Normalt siger man 2 stks 3 gange dagligt.

Men som gravid, tager man en når det brænder i halsen/mavsen.

Normalt ville jeg anbefale Alminox, men jeg antager at du har prøvet dem..de er normalt langt bedre til graviditetshalsbrand, og dem kan du spise som bolcher.
Men der er enkelte, hvor de ikke virker så godt, og så skulle Balancid også være ok.

Men som sagt...man tager en balancid efter behov og een af gangen.

Kærligst
Sussie

Alminox sælger vores apotek ikke til gravide... Da min kæreste var derinde for at købe alminox fik han at vide han gravide ikke måtte bruge det... Så derfor fik jeg Balancid istedet for... 

På pakken står der man skal tage 2 af gangen... 

Anmeld

20. juni 2011

SussieThyssen

Mira0911 skriver:

Alminox sælger vores apotek ikke til gravide... Da min kæreste var derinde for at købe alminox fik han at vide han gravide ikke måtte bruge det... Så derfor fik jeg Balancid istedet for... 

På pakken står der man skal tage 2 af gangen... 

Det var dog det argeste ævl jeg længe har hørt..altså det dit apotek fyrer af der.
Når jeg tænker på alle de kvinder, der dagligt spiser Alminox og har gjort det i årevis.
Du skal se..der er nok indgået en eller anden aftale mellem Ballancid fabrikanten og apotekerne, så de kan tjene ekstra lige netop på dem, og så siger de det andet.

Hmm.
Snak med din læge og forhør dig hvad det er for noget med de Alminox'er..det kunne da også være rart at vide for alle de andre gravide piger, der går og spiser dem.

Anmeld

20. juni 2011

Mira0911

SussieThyssen skriver:

Det var dog det argeste ævl jeg længe har hørt..altså det dit apotek fyrer af der.
Når jeg tænker på alle de kvinder, der dagligt spiser Alminox og har gjort det i årevis.
Du skal se..der er nok indgået en eller anden aftale mellem Ballancid fabrikanten og apotekerne, så de kan tjene ekstra lige netop på dem, og så siger de det andet.

Hmm.
Snak med din læge og forhør dig hvad det er for noget med de Alminox'er..det kunne da også være rart at vide for alle de andre gravide piger, der går og spiser dem.

Ikke noget ævl... Lægen siger det samme... enten skal jeg bruge Balancid eller Galieve som er lavet til at gravide også kan bruge det uden problemer... 

Anmeld

20. juni 2011

SussieThyssen

Mira0911 skriver:

Ikke noget ævl... Lægen siger det samme... enten skal jeg bruge Balancid eller Galieve som er lavet til at gravide også kan bruge det uden problemer... 

Nå jaja.

Pyhh godt jeg ikke skal have flere børn..for det eneste der har virket på mig var netop Alminox, så i den retning ville jeg nu nok blæse lidt på hvad autoriteterne så siger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.