Hvordan putter I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

533 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. juni 2011

linemus

Jeg har lidt svært ved aftenputningen og søger gode råd og inspiration fra jer.

Sofie (13 mdr.) bliver så ked af det, når hun kommer ned i seng. Jeg vil gerne holde hende eller sidde med hende, selvom det da ville være dejligt, hvis hun var glad for at komme i sin seng. Men hun kan slet ikke finde ro ved mig. Først når hun har siddet og grædt et stykke tid nede i sengen, kan hun slappe af, når jeg tager hende op, og hun putter sig ved mig, men jeg synes ikke om, at hun altid skal være ked af det ved sengetid.

Hun har for øvrigt tidligere været glad for at komme i seng.

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2011

B&J

Daniel finder tit på noget selv... han er 15mdr

feks. far putter ham, tager ham op og går hen til mig han stritterfingerne ud og jeg skal sige bum med min finger mod hans det gør vi et par gange og siger godnat godnat mens vi vinker til hinanden også når de går til værelset siger han hej hej og jeg siger hej hej og godnat også putter far ham kilder ham lidt nusser ham giver ham dyne og siger god nat og hej hej og han siger hej hej også er der stille ellers hygge snakker han lidt også sover han...

og det samme sker hvis det er mig der lyfter ham i seng

er super ked af at din datter lige har den periode håber snart det går over

Anmeld

21. juni 2011

Snuffler25

Vores aften ritual (nicolaj er 14 mdr) er, at han efter mad får bad hvis det er tid til det og så nattøj på ´Så får han en flaske vælling, vores aften flaske, den eneste flaske han stadig får.. den er go at falde til ro på og vi hygger os med den.. putter sammen og pludrer. Så børster vi bisserne og så i seng.

Synger altid for ham når jeg lægger ham, som regel bjørnen sover eller en sang jeg selv har fundet på som han kender fra han var spæd.. vi leger måske lidt med dynen.. han putter med stofble mens jeg synger og jeg nusser ham og aer ham. Så går jeg mens jeg synger "nat naaat, sov godt vi ses imooorgen"...

Det virker for os

Anmeld

21. juni 2011

serinasmor

vi er lige begyndt på noget nyt ...

serina får en ren og tør ble og nattøj på ... så får hun sin astmamedicin ... så noget vand .. så børstet tænder (først gør vi det så gør hun selv) ... så er vi rundt og sige godnat til alle tingene (eller mange ting i hvert fald) godnat til far/mor (det kommer an på hvem der putter) ... godnat til byen udenfor hendes værelse ( trække gardinet for) godnat til serina (hun får sin sut og sin puttegris)... den der putter sætter sig på hendes stol og læser en godnat historie ... når der er læst længe nok ( eller hun er begyndt at lege i stedet for at sove) er det godnat .. mor/far går ud ad rummet ... så går der ikke længe før hun sover .. som regel

Anmeld

21. juni 2011

De3Guldklumper

Her bliver der sagt godnat til far og søster/bror inden jeg går med på værelset - hvor der synes lille ole. Der gives en natmysser og sov dejligt/jeg elsker dig og så går jeg ud og lukker døren.

Sådan har det været siden de kom på eget værelse da de var 4 mdr og det ved de når der siges godnat - selvfølgelig er vi blevet afprøvet med skrigeri og jeg vil ikke sove men jeg går stadig ud lukker døren, venter 5 sek og så går jeg el far ind igen, lægger dem ned og siger godnat - sådan har vi fortsat indtil der ikke var mere skrigeri.. Men det er meget få aftenenr vi har haft af denne slags..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.