Kommuner sparer på børnene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

741 visninger
3 svar
0 synes godt om
4. december 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Politiken

Nedskæringer giver blandt andet færre undervisningstimer og kortere åbningstid. I stedet er der penge til udsatte familier.

Der bliver færre penge til både pasning af børn og undervisning i folkeskolen til næste år.

Det fremgår af budgetoversigten fra Kommunernes Landsforening (KL), som udkommer næste uge. Samlet set sparer kommunerne 0,7 procent på folkeskolerne og 1,8 procent på børnepasning.

Nedskæringerne vil blandt andet betyde færre undervisningstimer, dårligere specialundervisning af skrøbelige børn, højere takster i børnehaver og vuggestuer og kortere åbningstider.

Til gengæld bliver 2009 et lidt bedre år for børn i socialt udsatte familier, for handikappede og for ældre.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2008

fam.4xc

mhmmm ja som sosu på plejehjem vil jeg se det før jeg tror det... altså at det sku blive bedre for de ældre.... for ja selvom vi synes det er sølle mange gange for vores børn i inst, så er det sgu også sølle for de kære ældre rundt om i danmank

Anmeld

4. december 2008

Nemesis

Som mor til et barn med et handicap, tiviler jeg stærkt på at vi mærker nogen forskel....det er sgu altid en kamp.

JEg fik engang smidt i hovedet af en sagsbehandler " du må jo ikke stille bedre end kommunens andre borgere".....men jeg må altså godt være stillet ringere..og jeg tvivler på jeg bliver stillet mindre ringe end det jeg er nu.

Sisse

Anmeld

4. december 2008

petersmor

mhmmm ja som sosu på plejehjem vil jeg se det før jeg tror det... altså at det sku blive bedre for de ældre.... for ja selvom vi synes det er sølle mange gange for vores børn i inst, så er det sgu også sølle for de kære ældre rundt om i danmank

Det vil jeg også.....Vi skal spare 35 timer i ugen pr. 1. jan. Det hænger jo ikke sammen med at det skulle blive bedre for de ældre

Hanne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.