Pas på med sukker - det giver huller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. december 2008

Miss BananaHammock

Jeg er bare i rigtig træls humør. Er lige kommet hjem fra det alm. tandlæge tjekup, hvor de har fundet 5 huller. Det er helt vildt ekstremt. Jeg knækkede fortænderne sidste år, til volley, og har egentlig overvundet det meste af min tandlægeskræk, fordi det krævede en del besøg at skulle fikse fortænderne igen (de er stadig ikke færdige ) men i dag, da de andre tænder så skulle tjekkes, så det helt skidt ud. Alle hullerne sidder/ er opstået på siden af tanden og min tandlæge siger at det skyldes mangle på brugen af tandtråd. Plus at jeg har en slem vane med indtaget af sukker. Bakterierne der laver huller lever af sukker, så det har skubbet processen hurtigere frem. Og jeg er jo godt klar over at sukker er skidt, men husker altid at børste tænderne grundigt mindst 2 gange om dagen.

Så for jeres andres skyld, så stop med det unødige indtag af raffineret sukker. (det giver også plus til det ekstra fedt på sidebenene ) Det man især skal passe på med er et indtag over længere tid. F.eks. som med sodavand med skruelåg hvor man går og tager en slurk i ny og næ.

Men nu skal jeg så bruge 2 af mine ellers så hyggelige december dage i tandlæge stolen og skære ned i mit julegave budget pga. omkostningerne.

Trængte bare lige til at komme af med mine fustrationer.

Knap så glade julehilsner
En meget depri Nena

"p.s" hvordan er det egentlig med graviditet og bedøvelse. Det er "desværre" ikke noget problem endnu, kom bare lige til at tænke på det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2008

Miamaja

ja det er bare OV sadan noget. jeg har selv rigtig nemt ved at faa huller selvom jeg borster og bruger tandtrad og nasten aldrig spiser slik in lillebror som drikker cola hver dag og aldrig har brugt tandtrad har 1 enkelt hul!!!

Anmeld

3. december 2008

Miss BananaHammock

Ja ik. Min kæreste har ikke været til tandlæge i flere år, og har aldrig problemer med noget som helst. (men da kan jo ske og gemme sig grusomme ting og sager)

Men jeg må bare stoppe mit sukker forbrug, og håbe det så hjælper lidt på vægten. Det er bare sådan en ærgelig måned at skulle stoppe med sukker

Anmeld

3. december 2008

twinboys

Åhhh stakkels dig... Jeg hader tandlæger... Pøj pøj med at få lavet dine tænder...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.