HJÆLP mig med det der rib-kant? :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.893 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. juni 2011

170811

Jeg er gået igang med at sy lidt baby tøj.. Det er nu meget hyggeligt.

Jeg har syet en hættetrøje, og nu skal der rib kanter på i hætten, ærmerne og i bunden af trøjen. Men der står jo slet ikke hvordan man gør, hvor lang ribben skal være, eller noget som helst..

Nogle der kan hjælpe mig, og forklare hvordan dævlen man gør det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

VIPpigen

Ribben skal være kortere end der den skal på. Mål de forskellige steder, og gang det med 0,7. Så har du hvor lang den skal være...

Hvad er mønstret du er ved at lave for et??

Anmeld

17. juni 2011

170811

Mønsteret er fra en bog jeg har lånt.. Men der står ingen ting om hvordan man syr ribben på..

Kan du også forklare det? og hvad med højden?

Anmeld

17. juni 2011

VIPpigen

Øhh... Hvad pokker er det for en bog...

Hvad størrelse er blusen i?? Så skal jeg se om jeg kan hjælpe

Anmeld

17. juni 2011

170811

VIPpigen skriver:

Øhh... Hvad pokker er det for en bog...

Hvad størrelse er blusen i?? Så skal jeg se om jeg kan hjælpe

Det er størrelse NY - født. Egentlig er det str 3 mdr, for det var det mindste størrelse i bogen, men jeg har ikke tegnet noget sømrum, så den blev lidt mindre...

Anmeld

17. juni 2011

VIPpigen

Hmm, hætteribben ville jeg lave 5-6 cm høj, selvfølgelig ligge den dobbelt så den bliver 2½-3 cm høj, og X lang (afhængig af hvad din hætte måler i åbningen). Jeg vil sæ ligge den mellem ydre stof, og foer og sy den på så syningen ikke er synlig

Ærme og liv rib ville jeg lave mellem 8-12 cm høj, så de måler 4-6 cm når de er lagt dobbelt. dem syer du bare på ligesom ellers, altså ret mod ret, og evt stikke dem fast bagefter med en fin pyntesting

Var det til at forstå??

Anmeld

17. juni 2011

170811

Jeg har ikke noget foer i!  Det er en begynder trøje tror jeg

Skal ribben ligge dobbelt når jeg syer den på. Altså som et langt rør? Eller..

Anmeld

17. juni 2011

170811

Og hvilken slags sting skal jeg sy med??? Jeg har sådan en billig symaskine som ikke kan rigtig overlocke

Anmeld

17. juni 2011

VIPpigen

Ja, det skal ligge dobbelt, så det danner et rør, men det skal syes med ned i blusen, så der ikke er åbent

En pyntesting, kan være en ganske alm. ligeud, den er bare lidt mere til pynt, eller også kan du kalde den at du bare stikker sømmet fast bagpå... det lyder nok mere rigtig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.