Åh, shit det der MMF...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

913 visninger
16 svar
0 synes godt om
17. juni 2011

marloutti

Det er godt nok hårdt at lave selv...

Måske er det mig, der har gjort noget helt galt... Har brugt opskriften herindefra. Der står man skal bruge ca 250 g flormelis, jeg lavede en dobbelt portion, så det vil sige 500 g. Jeg er endt med at bruge næsten 1000g!!!

Den ene portion er bare hvid. Den anden er delt op i forskellige farver... Det er måske også dumt at starte ud med at lave det selv, når man ikke aner hvordan konsistensen skal være...

Nu har jeg fået det til at være skumfidusagtigt igen, bare noget mere blødt, uden det klistrer... Håber virkelig det lykkes... Træls at ha brugt så mange timer, hvis det blir noget bæ...

Nå, skulle lige ud med frustrationerne... Håber jeg kan komme med en update, med billeder af en fin kage...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

Mikkel's mor <3

marloutti skriver:

Det er godt nok hårdt at lave selv...

Måske er det mig, der har gjort noget helt galt... Har brugt opskriften herindefra. Der står man skal bruge ca 250 g flormelis, jeg lavede en dobbelt portion, så det vil sige 500 g. Jeg er endt med at bruge næsten 1000g!!!

Den ene portion er bare hvid. Den anden er delt op i forskellige farver... Det er måske også dumt at starte ud med at lave det selv, når man ikke aner hvordan konsistensen skal være...

Nu har jeg fået det til at være skumfidusagtigt igen, bare noget mere blødt, uden det klistrer... Håber virkelig det lykkes... Træls at ha brugt så mange timer, hvis det blir noget bæ...

Nå, skulle lige ud med frustrationerne... Håber jeg kan komme med en update, med billeder af en fin kage...

Kunne ikk være mere enig.. syntes også at der skal bruges meget mere flormelis end det der står i opskriften..
har overvejet at købe sådan en røremaskine til det...

Anmeld

17. juni 2011

marloutti

Jennifer skriver:

Kunne ikk være mere enig.. syntes også at der skal bruges meget mere flormelis end det der står i opskriften..
har overvejet at købe sådan en røremaskine til det...

Ja, det vist en god ide... Eller bare købe det færdigt næste gang!!

Anmeld

17. juni 2011

Mikkel's mor <3

marloutti skriver:

Ja, det vist en god ide... Eller bare købe det færdigt næste gang!!

hehe ja det kunne man også

Anmeld

17. juni 2011

LISBETH:-)

Derfor jeg altid køber det færdigt!

110 kr for over 2 kg wilton fondant hos specialkøbmanden - synes ikke besværet med at lave det selv kan betale sig!

Men glæder mig til at se resultatet!

Anmeld

17. juni 2011

marloutti

lisbeth2910 skriver:

110 kr for over 2 kg wilton fondant hos specialkøbmanden - synes ikke besværet med at lave det selv kan betale sig!

Åh, ja, det er jeg også spændt på... Nå, det var da ikke så dyrt... Er det så nemt nok at farve det? Eller køber man det også i farver?

Anmeld

17. juni 2011

Mikkel's mor <3

lisbeth2910 skriver:

så skal man vel ikke bruge alt på engang eller hvordan ? kan det gemmes ?

Anmeld

17. juni 2011

marloutti skriver:

Åh, ja, det er jeg også spændt på... Nå, det var da ikke så dyrt... Er det så nemt nok at farve det? Eller køber man det også i farver?

Du køber pastafarver og farver det med. Meget nemt

Man kan også købe det indfarvet men så er det dyrer!

Anmeld

17. juni 2011

Jennifer skriver:

så skal man vel ikke bruge alt på engang eller hvordan ? kan det gemmes ?

Det kan holde sig meget lang tid i en pose eller fryses.

I en stor pakke er der til 4 alm lagkager ca.

Når det er farvet gemmer man bare rester i lukkede fryseposer. Så intet går til spilde!

Anmeld

17. juni 2011

marloutti

lisbeth2910 skriver:

Du køber pastafarver og farver det med. Meget nemt

Man kan også købe det indfarvet men så er det dyrer!

Oki Jeg må ind og kigge på det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.