Tandlægebesøg mens gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

892 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. juni 2011

Ems30

Kære venner.

Jeg har fået isninger og let smerte der kommer og går med flere dages mellemrum oppe i venstre side af mit tandsæt, men ved ikke om jeg burde gå til tandlægen, eller bare børste endnu grundigere.

Er der nogen af Jer der har noget viden vedrørende tandlægebesøg og kan fortælle mig om I gør det? For jeg kan forstå det skulle være lidt farligt, ved ikke lige hvorfor, men vil jo ikke gøre det, hvis det udsætter den lille for noget. Så hellere vente til efter graviditeten. Medmindre det gør rigtig ondt. Men det gør det heldigvis ikke endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

Chalala85

Ems30 skriver:

Kære venner.

Jeg har fået isninger og let smerte der kommer og går med flere dages mellemrum oppe i venstre side af mit tandsæt, men ved ikke om jeg burde gå til tandlægen, eller bare børste endnu grundigere.

Er der nogen af Jer der har noget viden vedrørende tandlægebesøg og kan fortælle mig om I gør det? For jeg kan forstå det skulle være lidt farligt, ved ikke lige hvorfor, men vil jo ikke gøre det, hvis det udsætter den lille for noget. Så hellere vente til efter graviditeten. Medmindre det gør rigtig ondt. Men det gør det heldigvis ikke endnu

Jeg ved du ikke må få røgten. Men jeg er da både blevet bedøvet osv under min graviditet

Anmeld

17. juni 2011

vitapigen

Du må hellere end gerne gå til tandlæge under graviditet. Hvis du bare oplyser at du er gravid så skal de nok tage hensyn til dette :-)

Anmeld

17. juni 2011

Mira0911

Ems30 skriver:

Kære venner.

Hvis du bare oplyser tandlægen at du er gravid, så tager de hensyn til dette... 

Synes da du skulle tage hen og få et tjek... 

Anmeld

17. juni 2011

musse1

Ems30 skriver:

Kære venner.

du må gerne gå til tandlæge, nogle tandlæger mener dog ik du må få bedøvelse eller røgten. men hvis det er noget, som kan skade hvis ik du for det lavet, og de to ting skal til, gør de det. der er mange holdninger og diskutioner om hvad der er rigtigt og forkert. men tror nu ik det skader, hvis bare det ik er hver mdr.

Anmeld

17. juni 2011

th

Ems30 skriver:

Kære venner.

sunes bestem du skal kontakte tandlægen. Jeg var afsted den anden dag, da jeg har knækket en tand, og hun sagde faktisk det var bedre at komme en gange for meget end for lidt, da man i løbet af graviditeten let kan få tandkødsbetændelse, og så renser de lige der hvor det er slemt.

Jeg skal selv have taget aftryk til en krone næste fredag og have sat den i på min terminsdato.. så nu må vi se om jeg når det hele.

Anmeld

17. juni 2011

Fenja09

Jeg var til tandlæge da jeg var omkring 3 mdr henne - havde en tand som virkelig gjorde ondt. Jeg fik bedøvelse og der var intet problem i det. Så længe man nævner man er gravid, så har tandlægen midler som må bruges til gravide.

Bagefter tandlægebesøget havde jeg faktisk mere ondt  så jeg måtte ringe til vagtlægen for at få smertestillende, hvilket er mere "kritisk" end selve tandlægen (for bebsen). Blev dog nødt til at tage det, da jeg slet ikke kunne fungere. Heldigvis er baby sund og rask og vagtlægen mente selvføgelig også at det var forsvarligt ellers havde han ikke givet mig det.

Så det eneste du skal overveje i samarbejde med tandlægen er, HVOR meget der skal laves når du er gravid. Der rådes til, at gå mere til tandlæge når man er gravid end ellers, så ring du bare til tandlægen og få kigget på det

Anmeld

17. juni 2011

Ems30

Ja, er bare bange for at bevæge mig ud i et usikkert område. For ja, det er meningen at tandlæger, frisører og maleren skal tage hensyn til ens situation og oplyse om hvad der er mindst skadeligt. Men desværre er det bare for de flestes vedkommende kasseapparatet der skal fyldes op, så det er ikke altid de går efter bogen, og så står man der og er et spørgsmålstegn. Så rigtig rart med nogle fornuftige inputs fra Jer 

Anmeld

17. juni 2011

lollandpigen

Ems30 skriver:

Ja, er bare bange for at bevæge mig ud i et usikkert område. For ja, det er meningen at tandlæger, frisører og maleren skal tage hensyn til ens situation og oplyse om hvad der er mindst skadeligt. Men desværre er det bare for de flestes vedkommende kasseapparatet der skal fyldes op, så det er ikke altid de går efter bogen, og så står man der og er et spørgsmålstegn. Så rigtig rart med nogle fornuftige inputs fra Jer 

Er uddannet klinikassistent og du må hellere end gerne besøge tandlægen mens du er gravid. Røngten er ikke en god ide, men behandlinger som rodbehandlinger som normalt kræver et røngten kan tandlægen sagtens starte på uden røngten og lave færdig når du har født. Den almindelige bedøvelse som de normalt bruger kan både dig og babs sagtens tåle- Bare husk at fortælle du er gravid. Så synes bestemt du skal besøge tandlægen og slippe af med smereten.....

Anmeld

17. juni 2011

Rockertand

lollandpigen skriver:

Er uddannet klinikassistent og du må hellere end gerne besøge tandlægen mens du er gravid. Røngten er ikke en god ide, men behandlinger som rodbehandlinger som normalt kræver et røngten kan tandlægen sagtens starte på uden røngten og lave færdig når du har født. Den almindelige bedøvelse som de normalt bruger kan både dig og babs sagtens tåle- Bare husk at fortælle du er gravid. Så synes bestemt du skal besøge tandlægen og slippe af med smereten.....

Jeg blev nægtet bedøvelse, da jeg var omkring 8 uger henne, - de gav ikke bedøvelse før 12. uge....kan du sige, hvorfor jeg fik den besked?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.