Skoldkopper - hånd fod mund syge eller begge dele?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28.610 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. juni 2011

babymusen3

hej alle :-)

Min lille datter på 10 mdr. ser farlig ud var til læge tirsdag men han mente blot at hun havde virus udslæt. Nu er der dog kommet blære på mange af knopperne og hun får fortsat flere. Hun har dog nogle stykker der skiller sig ud fra de andre. De ligner rigtige vabler og sidder ovenpå og under fødderne. Mener bestemt ikk at det "bare" er virusudslæt.

De har begge dele i vuggestuen lige nu så frygter hun har reddet sig begge dele... :-(

Prøver at ligge et par billeder ind lidt senere, så i kan komme med jeres mening :-)

hvordan sætter jeg billeder ind?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

Miss T

Det lyder som skoldkopper, det har min store pige lige nu! så jeg tror, at det florer en del.. Skoldkopper skal være røde knopper med blærer og hånd, fod, mundsyge med alm. hvide blæner..

Anmeld

16. juni 2011

babymusen3

tak for dit svar nu er der kommet billeder på. Den der ligner en vable har hun også nogle af under fødderne...

Anmeld

16. juni 2011

BABYSOFIE

tak for dit svar nu er der kommet billeder på. Den der ligner en vable har hun også nogle af under fødderne...

min datter har haft det der hånd mund og fod syge, det lignede meget det din datter har på hendes fod, men min hun havde det kun på foden og lidt rundt ved munden. men kan godt se det ser lidt volsom ud på din datter. men der gik ikke hul på det, så hun måtte godt komme i vuggestuen. har i været ved lægen med det?

Anmeld

16. juni 2011

Muhko

Det hun har på benene er helt sikkert skoldkopper også dem omkring munden.

Har aldrig set dem hun har på hænderne og fødderne måske det godt kunne være mund-fod og håndsyge

prøv at google sidste nævnte sygdom og se om der ikke skulle være nogle billeder af det.

God bedring med hende

Anmeld

16. juni 2011

babymusen3

jeg var ved lægen i tirsdags der var ikke kommet blære eller noget, og der mente han bestemt ikke at det var en børnesygdom men blot et virusudslæt som gik i sig selv. Men er dybt uenig så ville lige hører jer andre, og så fordi at vuggestuen fortalte mig at de har haft begge dele i denne uge hånd-fod-mundsyge og forrige uge skoldkopper.

så tænkte at det kunne være at hun havde reddet sig begge dele.

Anmeld

16. juni 2011

Miss T

babymusen3 skriver:

jeg var ved lægen i tirsdags der var ikke kommet blære eller noget, og der mente han bestemt ikke at det var en børnesygdom men blot et virusudslæt som gik i sig selv. Men er dybt uenig så ville lige hører jer andre, og så fordi at vuggestuen fortalte mig at de har haft begge dele i denne uge hånd-fod-mundsyge og forrige uge skoldkopper.

så tænkte at det kunne være at hun havde reddet sig begge dele.

Jeg tror, at det er en kombi.. Begge sygdomme smitter helt vildt og hvis der først er en der har det i vuggestuen så kommer det som regel til de fleste især hånd, fod og mundssyge.. Men ja, de røde knopper med det hvide i ligner meget  skoldkopper.

Anmeld

18. juni 2011

babymusen3

så kom jeg forbi lægen, de mente at det ihvertfald var skoldkopper og ville ikke udelukke at det var begge dele.. Men sagde at man ikke gjorde noget ved de to sygdomme, så det var bare at holde hende hjemme til blærene var væk og der var skorper på kopperne...

Men  jeg har hørt at de skal i behandling for hånd fod mund syge? Nogle der ved noget om det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.