Er der nogen der kan hjælpe ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

269 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. juni 2011

Mauser.

Hej Alle .. 

Jeg læser til pædagog og da jeg starter min første lønnet praktik efter sommeferien skal jeg gå fra 4 uger før termin dvs d. 20 september, jeg vil så hører jer om der er nogen der ved hvor meget jeg får i barselsdagpenge fra kommunen, og hvor længe jeg er berettiget barselsdagpenge fra kommunen? 

Jeg skal starte på mit studie igen til August 2012, så jeg har i alt et års orlov fra mit studie. 

Håber nogen ved nogen om dette - på forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

Julemusen

Jeg er næsten 100 % sikker på at du ikke får barselspenge fra kommunen men skal søge om Barsels SU-klip, som svarer til en almindelig SU. Hvis du skal have penge fra kommunen skal du hoppe fra studiet og derved kan du ikke bare starte igen om et år. Så er SU du skal søge, og det kan du gøre 3 måneder før termin og få udbetalt fra 2 måneder før termin. Du skal ind på SU´s hjemmeside og logge ind og søge derigennem og så hen på din skole og få stemplet ved at vise vandrejournal og så sender de det hele ind.  

Er selv studerende og skal på barsel fra september i år til september næste år  

Anmeld

16. juni 2011

Mauser.

Kitty-Katten skriver:

Jeg er næsten 100 % sikker på at du ikke får barselspenge fra kommunen men skal søge om Barsels SU-klip, som svarer til en almindelig SU. Hvis du skal have penge fra kommunen skal du hoppe fra studiet og derved kan du ikke bare starte igen om et år. Så er SU du skal søge, og det kan du gøre 3 måneder før termin og få udbetalt fra 2 måneder før termin. Du skal ind på SU´s hjemmeside og logge ind og søge derigennem og så hen på din skole og få stemplet ved at vise vandrejournal og så sender de det hele ind.  

Er selv studerende og skal på barsel fra september i år til september næste år  

Jeg får barselsdagpenge fra kommunen, det er det der er formålet med at jeg starter i praktik for så bliver jeg ansat i københavns kommune og dermed barsels dagpenge fra dem, det har min uddannelse styr på og det siger kommunen også (: men det er mere hvor længe osv. jeg ikke aner .. 

Anmeld

16. juni 2011

Julemusen

Okay Så vil jeg nok ringe ind til dem og hører ad, for praktikken gælder jo i et halvt år, så der burde du jo så få penge fra dem, men bagefter er det spørgsmålet om du så får barsels SU?  Du kan også spørge din studievejleder, det har de helt sikkert styr på 

Anmeld

16. juni 2011

Mauser.

Kitty-Katten skriver:

Okay Så vil jeg nok ringe ind til dem og hører ad, for praktikken gælder jo i et halvt år, så der burde du jo så få penge fra dem, men bagefter er det spørgsmålet om du så får barsels SU?  Du kan også spørge din studievejleder, det har de helt sikkert styr på 

Ja jeg tænker nemlig at det er ca. 6 måneder og så fødselsklip resten af tiden (: 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.