Lige et par spørgsmål inden min første kage...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

704 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. juni 2011

marloutti

Hej alle I søde "kagedamer"

Kom endelig med råd/kritik frit fra leveren...

Jeg har tænkt mig at lave en gulerodskage med cream cheese frosting, altså dele kagen i lag og smøre det imellem og dække den med mmf.

Men.... Skal den smøres udenpå også, så fondanten kan hænge fast?

Jeg har tænkt mig at bage kagen nu her til aften og så lægge den sammen i morgen. Er der andet man skal ha klar dagen forinden?

Skal fondanten være lun, når den rulles ud?

Kagen skal først bruges lørdag, så den skal vel bare på køl, når den er helt færdig??

På forhånd tak...

Knus... Marlene..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

marloutti

Opper lige....

Anmeld

16. juni 2011

marloutti

Er der slet ingen, der kan hjælpe?

Anmeld

16. juni 2011

Hertzum77

Ville gerne hjælpe,  men kan desværre ikke. Men kan da lige oppe den for dig i håb om at en anden med lidt mere viden ser den

Anmeld

16. juni 2011

marloutti

Hertzum77 skriver:

Ville gerne hjælpe,  men kan desværre ikke. Men kan da lige oppe den for dig i håb om at en anden med lidt mere viden ser den

tak

Anmeld

16. juni 2011

Mille83

Jeg plejer ikke og have lun fondant, men kommer an på om du laver det selv? 

Jeg plejer og købe det færdig også rulle ud....... 

Anmeld

16. juni 2011

marloutti

Mille83 skriver:

Jeg plejer ikke og have lun fondant, men kommer an på om du laver det selv? 

Jeg plejer og købe det færdig også rulle ud....... 

jeg har tænkt mig at lave det selv. og der står, hvis man laver det dagen forinden, skal det i mikroen inden brug... så tænkte om det skal være lunt eller bare blødes op..

Anmeld

16. juni 2011

Mille83

marloutti skriver:

jeg har tænkt mig at lave det selv. og der står, hvis man laver det dagen forinden, skal det i mikroen inden brug... så tænkte om det skal være lunt eller bare blødes op..

Jeg har lavet det selv en gang, der brugte jeg det med det samme jeg havde lavet det, så det var stadig lunt - håber der er andre der kan svare for så profesionel er jeg ikke med kager, men lidt har jeg da lavet...

Anmeld

16. juni 2011

iris-mor

marloutti skriver:

Hej alle I søde "kagedamer"

Kom endelig med råd/kritik frit fra leveren...

Jeg har tænkt mig at lave en gulerodskage med cream cheese frosting, altså dele kagen i lag og smøre det imellem og dække den med mmf.

Men.... Skal den smøres udenpå også, så fondanten kan hænge fast?

Jeg har tænkt mig at bage kagen nu her til aften og så lægge den sammen i morgen. Er der andet man skal ha klar dagen forinden?

Skal fondanten være lun, når den rulles ud?

Kagen skal først bruges lørdag, så den skal vel bare på køl, når den er helt færdig??

På forhånd tak...

Knus... Marlene..

Gulerodskage med cheescake lyder rigtig godt.

Det er en god ide at smørre kagen op for at få en så glat overflade som muligt til sidst. Jeg mener faktisk at have hørt at man kan smørre op med creamechees også, men det er jeg ikke sikker på.

Min MMF som jeg laver selv kan jeg godt finde på at sætte i microen 10-20 sek indne jeg ruller, så bliver den hurtigere håndvarm og nemmere at arbejde med. Du kan evt kigge på youtube.

Og du kan godt bage i dag, lægge sammen i morgen og spise lørdag.

Rigtig god fornøjelse

Anmeld

16. juni 2011

marloutti

Mille83 skriver:

Jeg har lavet det selv en gang, der brugte jeg det med det samme jeg havde lavet det, så det var stadig lunt - håber der er andre der kan svare for så profesionel er jeg ikke med kager, men lidt har jeg da lavet...

ok, tak for svar...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.