"klumper" i maden ~HJÆLP~

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

463 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juni 2011

Anonym trådstarter

Hej,

Hvordan vænner jeg min søn, som skal siges ikke er klar på noget nyt, til at spise mad med klumper i. Indtil nu er al hans mad blevet blendet, så det minder om en tyk, tyk vælling. Hvis jeg prøver at give ham et mikroskopisk stykke rugbrød eller lign. laver han bræk bevægelser med munden og han tror han skal dø.

Hjælp! Hvad har i andre gjort? Det skal lige nævnes at han snart er 8 måneder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej,

Hvordan vænner jeg min søn, som skal siges ikke er klar på noget nyt, til at spise mad med klumper i. Indtil nu er al hans mad blevet blendet, så det minder om en tyk, tyk vælling. Hvis jeg prøver at give ham et mikroskopisk stykke rugbrød eller lign. laver han bræk bevægelser med munden og han tror han skal dø.

Hjælp! Hvad har i andre gjort? Det skal lige nævnes at han snart er 8 måneder.

Du gør ikke spor og venter.

Nogle børns nervebaner i hals og svælg er længere om at modnes end hos andre..så det er utroligt vigtigt at du venter med at give ham noget med klumper i.
Giv ham nogle grovkiks at øve sig på eller tag en humpelrugbrød og tør godt igennem i ovnen og lad ham gnave på...så får han øvet sig på den måde og vendet sig til det.
Ellers risikerer du at fremprovikere en spiseværgring.

Så prøv måske engang om ugen at byde ham en gaffel-moset kartoffel med en smørklat og se om ikke det efterhånden kommer.
De fleste børn elsker en gaffelmoset kartoffel.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. juni 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak for dit svar. Jeg vil følge dit råd!

Anmeld

16. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar. Jeg vil følge dit råd!

Det var så lidt

Anmeld

16. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg vil nødig risikere at han får spisevægring  Tænkte om han var kræsen, da de andre børn i mødregruppen spiser kogt torsk osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.