3 autostole, nogen med erfaringer af dem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.156 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. juni 2011

Sir William

Med #2 på vej og vores første bil, vil vi gerne have nogle ordentlige autostole også gerne nogle der kan bruges i mange år.

Fokus var først på Römer, men fandt også nogle andre. Så har kig på 2 testvindere fra FDM.

Derfor er der nogen der kender nedenstående 3 og har erfaringer med hvordan børn sidder i dem og betjenning m.m.

Cybex Pallas 2-fix
http://netbutik.fdm.dk/autostole/autostole-isofix/cybex-pallas-2-fix-autostol-med-isofixbeslag.html

Recaro Young Sport 2011
http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=12468

Römer KidFix Sict
http://netbutik.fdm.dk/autostole/autostole-4-12-ar/romer-kidfix-sict-15-36-kg.html

Det jeg foreksempel godt kan lide ved Cybes udgaven er, at den kan bruges allerede fra 9 mdr og det med en pude foran barnet. Det er så bare om det er komfortabelt og fungerer?

Recaro lader til at være et tysk mærke og har fået priser, men bare ikke her i Danmark. Kan slet ikke se, at den er blevet testet herhjemme.

Römeren er så først fra 4 år, så det er lidt æv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har Rømer King Sport og er super glade for den. Vi har dog valgt først at bruge den som stol nr. 2 til vores søn. Vi havde en Rømer King Plus til ham og den arvede lillesøster, da hun skulle i større stol efter den mindste stol.

Anmeld

16. juni 2011

Nemesis

Rømern er da fra 15kg...så ikke nødvendigvis 4 år :-) jonas kom over i sin da han var 3 år og nogle måneder.

Vi har haft recaro som babyautostol og den var virkelig lækker og god.

Stolene efter det er Rømer her...det holder bare og vi har endda haft alt betræk og seler af og vaske det flere gange.

Men prøv at sætte de forskellige stole i jeres bil, for deer er forskel på hvor godt de sidder alt efter vinklen på sæderne i bilen.

Så måske den ene stol er bedre end en anden i lige netop jeres bil.

;.) Sisse

Anmeld

16. juni 2011

Mi

Vi har sådan en som minder om den første du har linket (cybex). Det er bare Kiddy infinity pro vi har, som var de første med puden foran. Kender ikke den fra Cybex, men Kiddyen er testet mere sikker end isofix stolene fra rømer og maxi cosi, netop pga puden. Og vi er super glade for den og den måde vores datter bliver spændt fast på. Kiddyen koster ikke så meget og købes i Bilka.

www.stjerneleg.dk

Anmeld

16. juni 2011

tazz

Vi er rigtig glade for Cybex herhjemme. Den har samme sikkerhed som en Römer, så der giver man heller ikke afkald på noget.

jeg har hørt at det skulle være det mest sikre med en pude foran maven i stedet for en sele.

Anmeld

16. juni 2011

Frøken J.

Mi skriver:

Vi har sådan en som minder om den første du har linket (cybex). Det er bare Kiddy infinity pro vi har, som var de første med puden foran. Kender ikke den fra Cybex, men Kiddyen er testet mere sikker end isofix stolene fra rømer og maxi cosi, netop pga puden. Og vi er super glade for den og den måde vores datter bliver spændt fast på. Kiddyen koster ikke så meget og købes i Bilka.

www.stjerneleg.dk

Man skal bare passe på, fordi Bilka ofte har nogle andre kriterier og mere sætter deres stole op mod hinanden, sådan at deres ser helt formidable ud mod fx Römer, imens de reelt set ikke er det Så det er i hvert fald noget man skal undersøge grundigt. 

Anmeld

16. juni 2011

Baby_girl2011

jeg har kun brugt rømer og jeg er så glad for dem og skal helt sikkert ha en lille model til lille søster og min datter skal snart op i den større udgave af rømer.. så kan lille søster arve denne her stol som storesøster har nu..

Anmeld

16. juni 2011

Laura25

Sir William skriver:

Med #2 på vej og vores første bil, vil vi gerne have nogle ordentlige autostole også gerne nogle der kan bruges i mange år.

Fokus var først på Römer, men fandt også nogle andre. Så har kig på 2 testvindere fra FDM.

Derfor er der nogen der kender nedenstående 3 og har erfaringer med hvordan børn sidder i dem og betjenning m.m.

Cybex Pallas 2-fix
http://netbutik.fdm.dk/autostole/autostole-isofix/cybex-pallas-2-fix-autostol-med-isofixbeslag.html

Recaro Young Sport 2011
http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=12468

Römer KidFix Sict
http://netbutik.fdm.dk/autostole/autostole-4-12-ar/romer-kidfix-sict-15-36-kg.html

Det jeg foreksempel godt kan lide ved Cybes udgaven er, at den kan bruges allerede fra 9 mdr og det med en pude foran barnet. Det er så bare om det er komfortabelt og fungerer?

Recaro lader til at være et tysk mærke og har fået priser, men bare ikke her i Danmark. Kan slet ikke se, at den er blevet testet herhjemme.

Römeren er så først fra 4 år, så det er lidt æv.

Hej. Vi har en Recaro autostol (til nyfødt) og den er vi super glade for! Den er meget robust, den lille sidder godt med god støtte (både i ryg og ved siderne) og så er den er nem at montere i bilen! Så den kan jeg varmt anbefale jer.

Anmeld

16. juni 2011

Mi

Frøken J. skriver:

Man skal bare passe på, fordi Bilka ofte har nogle andre kriterier og mere sætter deres stole op mod hinanden, sådan at deres ser helt formidable ud mod fx Römer, imens de reelt set ikke er det Så det er i hvert fald noget man skal undersøge grundigt. 

Den er ikke testet af Bilka, men af Tænk, og vandt testen. Bilka er bare de eneste som fører dem herhjemme, mener jeg. Jeg har købt min i tyskland, hvor den også har fået en 1. plads i en test lavet af det tyske forbrugerråd.

Anmeld

18. juni 2011

Lenats31

Lad være med at anvende en fremadvendt fra 9 måneder af. pga. deres svage anatomi er bagudvendt væsenligt mere sikkert. der findes stole af den type som kan anvendes MEGA længe. Typisk til 6 års alderen eller deromkring med 5 punktsselen i hvis man holder dem bagudvendt. mange af dem kan dog vendes fremad, hvis barnet føler ubehag ved at sidde bagudvendt fra 3-4 års alderen. 9 måneder, 9 kg er MINDSTEKRAVENE til fremadvendt placering, men faktisk ikke noget  bør følges. man behøver faktisk ikke en stor bil for at have sådan en - det er en skrøne. jeg har selv en 4 åring på 110 cm bagudvendt i en Britax stol og det fungerer fint uanset hvor han sidder i bilen og hvordan han sidder.

For blot to dage siden blev en stol til 18 kg bagudvendt med isofix og til 25 kg bagudvendt med sikkerhedsselen og fremadvendt fra 9-18 kg med 5 punktsselen og fra 18 kg til 25 kg med sikkerhedsselen sluppet på det svenske marked. den er lavet af en meget erfaren herre indenfor autostolsindustrien derovre. jeg har den ikke endnu, men regner med snart at få den.

lena

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.