hej begge,
jeg ved ikke hvorfor, andet end at det jo nok er bækkenløsning. Mit bud er muskelspændinger som følge af bækkenløsningen.
Jeg havde selv i efteråret og vinteren så stærke muskelsmerter i min lænd, bækken, at jeg knapt kunne gå (eller ligge, eller komme op eller ned). Det viste sig at jeg havde en discosprolaps på vej - som så kom - og smerte i mine Sakro-iliaca led (de stor ledflader, der forbinder hoftebenet til korsrbenet. Det skal lige siges, at dengang var jeg altså ikke gravid.
Det der hjalp mig var varmtvandsbassin, forsigtig bevægelse af mine ben for at få gang i muskulaturen og få den til at virke normalt igen OG triggerpunktmassage.
Der findes en bog om triggerpunktmassage af Claire Davies. Princippet er at i alle ømme muskler kan man finde et aktivt triggerpunkt = et lille punkt, som gør vanvittigt ondt at massere på eller trykke på. Men ved at gøre det får musklen det bedre - ret hurtigt. Man kan også finde en masse om det på nettet.
Så piger - "dig in there" - i balderne, mærk de ømme muskler og prøv at masser jer selv. De der pigæblebolde og så op mod en væg eller en dør er også meget effektive. Skal man mere i bund, kan man bruge en golfbold. Finder man triggerpunktet har det ikke godt af mere en 6-12 tryk eller strøg.
Moms
Anmeld