hvor meget mme drikker jeres 7mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

671 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. juni 2011

dollygirl

Hej piger min søn er 7 1/2 måned og føler han drikker meget mælk i forhold til skemad er det normalt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

Fru.Mäes <3

Felix er 7 måneder, og bliver tilbudt ske/gaffel mad til hvert måltid - og spiser da osse... Men han kan ikke undvære sin MME - så han får mellem 3-4 flasker om dagen.. Så han får nok på en helt døgn - 600-800 MME Ved ikke om det er for meget, sundhedsplejersken kommer i næste uge

Anmeld

16. juni 2011

dollygirl

FrøkenHedegaard skriver:

Felix er 7 måneder, og bliver tilbudt ske/gaffel mad til hvert måltid - og spiser da osse... Men han kan ikke undvære sin MME - så han får mellem 3-4 flasker om dagen.. Så han får nok på en helt døgn - 600-800 MME Ved ikke om det er for meget, sundhedsplejersken kommer i næste uge

Ja okay min søn får ligeså meget og lidt til men skemad er han ikke glad for. Han spiser kun hvis jeg giver ham maden i hånden

Anmeld

16. juni 2011

Fru.Mäes <3

lillepuller skriver:

Ja okay min søn får ligeså meget og lidt til men skemad er han ikke glad for. Han spiser kun hvis jeg giver ham maden i hånden

Felix får lov til at smage næsten alt efterhånden, også får han 3 hovedemåltider.. Men at undvære flasken kan han ikke Han spiser hellere ikke voldsom meget, men bare der ommer lidt ned - så er vi glade F.eks. ELSKER han kartofler

Anmeld

16. juni 2011

Nadia&Daniel

FrøkenHedegaard skriver:

Felix får lov til at smage næsten alt efterhånden, også får han 3 hovedemåltider.. Men at undvære flasken kan han ikke Han spiser hellere ikke voldsom meget, men bare der ommer lidt ned - så er vi glade F.eks. ELSKER han kartofler

Det er kun rart han ikke kan undværer flasken. Vi kan lige knap få de 400 ml. de skal have ned i Laura.. Men det lykkes

Anmeld

16. juni 2011

dollygirl

FrøkenHedegaard skriver:

Ja vi tilbyder ham også næsten alt han smager lidt til . Men hvis jeg giver det i hånden så spiser han godt men det jo ikke godt for ham når han skal i vuggestue

Anmeld

16. juni 2011

kamtok

Jakob får 3 flasker a 230 ml. i døgnet og det svinger lidt om han tømmer dem, men oftest tager han ml. 170 - 200 ml. pr. flaske og får derfor ca. 450-500 ml. i døgnet. Han spiser "ske/fingermad" 3-4 gange om dagen. Men ske'en siger ham ingenting lige for tiden, men mad han selv kan sidde med i hånden og spise er bare et hit, hvilket er meget normalt (åbenbart) når de nærmer sig de 8 mndr.

Iflg. en SP jeg har talt med, skal han bare have min. 0,5 liter mælkprodukter/mme om dagen (naturligvis mest mme).

Anmeld

16. juni 2011

kamtok

lillepuller skriver:

Ja vi tilbyder ham også næsten alt han smager lidt til . Men hvis jeg giver det i hånden så spiser han godt men det jo ikke godt for ham når han skal i vuggestue

Han må MEGET gerne spise med fingrene og spise selv. Han er i gang med at udforske hvad det er for noget sjovt noget han får proppet i munden, og så vil han sikkert elske at få lov til at sidde og mose maden mellem fingerne..
Min dreng startede på dette mad"svineri" allerede for 1½ uges tid siden, og der var han knap 7½ mndr.

Har netop fået denne mail fra "Vidunderlige uger":

"Dit barn er nu 33 uger, og tiden er inde igen. Dit barn vil omkring denne periode begynde sin omklamrende fase hen imod sit sjette spring.

Når dit barn er omkring 37 uger eller otte og en halv måned gammel, vil du opdage, at det pludselig gør eller vil gøre ting, som er nye for det. Det tager igen et spring i sin mentale udvikling. I denne alder synes dit barn at gå meget systematisk til værks, når det er i gang med at udforske sine omgivelser. Det samler for eksempel krummer op fra gulvet og studerer dem nøje, mens det holder dem fast mellem tommel- og pegefinger. Eller din lovende chef de cuisine rokerer om på maden på sin tallerken ved at undersøge, hvordan en banan kan moses, eller hvordan blomkålen kan presses ud mellem fingrene. Med et alvorligt udtryk i ansigtet går det fuldstændig op i sine undersøgelser. For det er lige netop, hvad det er: Undersøgelser, der sætter din lille forsker i stand til at inddele sin verden i kategorier.

Dit barn lærer nu, at forskellige ting kan være fælles om en eller flere faktorer. Hvad er det, der gør, at noget er en hund? Fire ben og en hale? Nej, det kan også være en ko. Men hvad er det så? Dit barn lærer at inddele verden i “kasser”. Hold godt øje med dit barn og lyt til de lyde, som det laver. På den måde kan du følge med i, hvordan det har travlt med at inddele verden. Det er virkelig en fornøjelse at opleve!"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.