HJÆLP ASAP- ang at lægge en kage sammen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

770 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. juni 2011

butterflyPhoto

Hej alle dejlige og dygtige kagekoner.

Jeg har desperat brug for jeres hjælp. Jeg har bagt en chokoladekage som jeg vil skære over og bruge som kagebunde. Den er stadig lun ( kom ud af ovnen for 1 time siden)

Kan jeg smøre creme og mousse i den mens den er lun og så stille den på køl indtil der skal smørcreme på?

Og hvor længe skal den stå i køleskabet med smørcreme på, før jeg kan putte fondant på? Det er købt fondant jeg har farvet..

Jeg har lavet creme og mousse og pynt til kagen.

Håber på hurtig hjælp.  Og på forhånd mange tak!

/Christina   - ButterflyPhoto.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

ZamanogDania

Den skal køles helt ned inden du kommer mouse og creme i. For så smelter de. Du kan evt. put kagen i fryseren lidt så går det lidt hurtigere til den er kølet af.

Anmeld

15. juni 2011

butterflyPhoto

ZamanogDania skriver:

Den skal køles helt ned inden du kommer mouse og creme i. For så smelter de. Du kan evt. put kagen i fryseren lidt så går det lidt hurtigere til den er kølet af.

Tusind tak for svar. Puttede den i fryseren - dælme et godt tip 

Nu er den lagt sammen og jeg er igang med at smøre den op.. ved du hvor lang tid den skal være i køleskabet efter den er smurt op for at blive helt kold og stiv?  Den er smurt op med smørcreme ( halvt flormelis/halvt usaltet smør)

Anmeld

15. juni 2011

ZamanogDania

butterflyPhoto skriver:

Tusind tak for svar. Puttede den i fryseren - dælme et godt tip 

Nu er den lagt sammen og jeg er igang med at smøre den op.. ved du hvor lang tid den skal være i køleskabet efter den er smurt op for at blive helt kold og stiv?  Den er smurt op med smørcreme ( halvt flormelis/halvt usaltet smør)

Godt
Den skal kun hav omkring 20-30 min. Du kan selv mærke den. Også tag ud og ret den

Anmeld

15. juni 2011

butterflyPhoto

Super - det prøver jeg  - tak igen 

Det er første "lagkage" jeg forsøger mig med - de andre 2 kager jeg har lavet har været "ren kage" altså uden fyld og lag. Så der har jeg ikke brugt rigtig smørcreme, bare nutella.

/Christina   -ButterflyPhoto.dk

Anmeld

15. juni 2011

ZamanogDania

butterflyPhoto skriver:

Super - det prøver jeg  - tak igen 

Det er første "lagkage" jeg forsøger mig med - de andre 2 kager jeg har lavet har været "ren kage" altså uden fyld og lag. Så der har jeg ikke brugt rigtig smørcreme, bare nutella.

/Christina   -ButterflyPhoto.dk

Jamen held og lykke med det. Glæder mig til at se billeder
Husk til næste gang brug PSC( palminsmørecreme) den smager helt vildt godt og nemmer at smøre kagen med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.