Ny i gruppen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

455 visninger
6 svar
0 synes godt om
15. juni 2011

esiuol

Hej alle sammen,

Jeg har luret med herinde i noget tid efterhånden, men er nu parat til at melde mig under fanerne i denne gruppe.

Jeg blev gift i september sidste år, og min mand og jeg har siden forsøgt at skabe et lille nyt medlem af familien. Det har sidenhen vist sig, at det ikke skulle blive så nemt endda

Igennem de sidste måneder overvejede jeg for alvor, om der måske kunne være noget galt, og endte derfor med at gå til min læge, selv om vi kun havde forsøgt i 8 måneder på pågældende tidspunkt og ikke i et år, som man typisk siger er grænsen.

Min mand har imidlertid en kronisk tarmsygdom og tager medicin for at holde den nede, og min læge mente sagtens, at medicinen ville kunne påvirke hans sædkvalitet. Min mand fik derfor foretaget to sædprøveanalyser, som begge viste nedsat sædkvalitet (17% chance på 1 år, 27% på to år... 49% på 9 år). Vi er derfor blevet henvist til egentlig fertilitetsudregning/-behandling på en klinik i Helsingør.

Den første tid ("snakke-tid") har vi imorgen tidlig. Jeg er meget spændt på, hvad der skal ske og glæder mig meget til at få sat gang i processen. Afhængig af, hvordan det ser ud med mig, kommer vi forhåbentlig i gang med inseminationsbehandling til august

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

esiuol skriver:

Hej alle sammen,

Jeg har luret med herinde i noget tid efterhånden, men er nu parat til at melde mig under fanerne i denne gruppe.

Jeg blev gift i september sidste år, og min mand og jeg har siden forsøgt at skabe et lille nyt medlem af familien. Det har sidenhen vist sig, at det ikke skulle blive så nemt endda

Igennem de sidste måneder overvejede jeg for alvor, om der måske kunne være noget galt, og endte derfor med at gå til min læge, selv om vi kun havde forsøgt i 8 måneder på pågældende tidspunkt og ikke i et år, som man typisk siger er grænsen.

Min mand har imidlertid en kronisk tarmsygdom og tager medicin for at holde den nede, og min læge mente sagtens, at medicinen ville kunne påvirke hans sædkvalitet. Min mand fik derfor foretaget to sædprøveanalyser, som begge viste nedsat sædkvalitet (17% chance på 1 år, 27% på to år... 49% på 9 år). Vi er derfor blevet henvist til egentlig fertilitetsudregning/-behandling på en klinik i Helsingør.

Den første tid ("snakke-tid") har vi imorgen tidlig. Jeg er meget spændt på, hvad der skal ske og glæder mig meget til at få sat gang i processen. Afhængig af, hvordan det ser ud med mig, kommer vi forhåbentlig i gang med inseminationsbehandling til august

Mange gange held og lykke  Det er ikke sjovt at gå igennem, men her er heldigvis mange søde piger herinde som vil lytte og give gode råd. 

Anmeld

15. juni 2011

ønskebørn74

esiuol skriver:

Hej alle sammen,

Held og lykke...   Og velkommen til...

Anmeld

15. juni 2011

Kruse90

Held og lykke med det hele.

Og velkommen til.
Selvom det ikke er rart at ende her så har vi det alle godt og hjælper og støtter hinanden alt hvad vi overhovedet kan.

kram fra Carina

Anmeld

15. juni 2011

nielsen80

Held og lykke med det hele, og velkommen til....Det er ikke den rareste gruppe at havne i, men i det mindste har vi hinanden herinde.

Anmeld

15. juni 2011

Putomanen

Jeg vil da også byde dig velkommen i denne mindre attraktive gruppe...

Jeg håber, at du kun er på et kort visit

Anmeld

16. juni 2011

esiuol

Tak alle sammen!

Selv om det er den gruppe, de fleste frygter at havne i - inkl. mig selv - synes jeg alligevel også, at det på mange måder har været en lettelse at få "mærkaten". Så sker der i det mindste noget, og jeg er fri for mange af uvishedsbekymringerne. Selvfølgelig er det heller ikke 100% sikkert, at behandligen vil virke - men vores chancer er trods alt væsentlig øget i forhold til naturmetoden.

Apropos behandling, var jeg som tidligere nævnt på klinikken i dag... Og jeg var tilfældigvis det perfekte sted i min cyklus til, at hvis han nåede at indsende min prøve inden 9.30, kunne jeg allerede starte første forsøg i næste uge!!!

Stor overraskelse og glæde!!!   

Så nu har jeg tid på mandag til scanning af mine æg - og hvis alt går vel til første inseminationsforsøg på onsdag

Vi prøver første gang her uden hormonstimulering, og lykkes det ikke, bliver det med hormonstimulering efter sommerferien til august.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.