Jer der har/havde BL - hvordan sov i bedst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.184 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. juni 2011

170811

Hej tøser.

Mine problemer med bækkenet er nu ved at være riiiimelig slemme. Er 31+0 i dag. Jeg har ikke fået konstateret bækkenløsning, men har også flest problemer med mit højre bækken, som jeg har haft brækket.

Smerterne er nu også begyndt at trække op i lænd og helt op i ryggen op til omkring skulderbladene.

Jeg har virkelig svært ved at finde ro i og omkring bækken/lænd/ryg. Jeg prøver at holde mig nogenlunde i ro, og kun bevæge mig i de baner som smerterne tillader.

Når jeg skal sove synes jeg ikke jeg kan finde nogen sovestillinger der er rare for mig, og vender og drejer mig ofte meget længe før jeg falder i søvn, også går der ikke så længe så vågner jeg igen og må dreje mig til en anden position fordi jeg har ondt. (Og det gør også helveds ondt at skifte stilling i sengen, og komme op). Jeg sover efterhånden rigtig dårligt pga det.

Så har i nogen gode fif?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

170811

15. juni 2011

Skouboe

Jeg havde en ekstra dyne i sengen og sov på siden med den imellem knæene og op så jeg kunne kramme den.

Læg et satinlagen på sengen (det gør det meget nemmere at vende sig) og husk at samle knæene og bøje benene når du vender dig, så du ikke vrider i bækkenet.

Anmeld

15. juni 2011

Koen.

jeg sov bedst på siden med dynen/ammepuden mellem benene

Anmeld

15. juni 2011

170811

Jeg ligger allerede med en dyne mellem mine ben, men jeg synes bare at lige meget hvilken side jeg ligger på er det som om der er et stort pres på bækkenet, sådan en stærk ømhed, som spænder og niver. Lidt svært at forklare

Anmeld

15. juni 2011

Madam Blå

Jeg sover på siden med en ammepude mellem benene Det er som om den er designet til det. Den er meget nemmere at rykke rundt med, når jeg vågner i løbet af natten, end dynen var. Jeg sover på siden, og fandt ud af at lægge en dyne bag mig, så vægten ikke kun var på min hofte. For det gjorde rigtig ondt i løbet af en halv time.. Så det var ikke meget søvn det blev til..

Men jeg lægger dynen sådan, at jeg kan "læne" mig tilbage på den, så vægten bliver bedre fordelt, og det ikke kun trykker på min hofte. Det er lidt svært at forklare Prøv dig frem. Det har i hvert fald gjort, at jeg kun vågner 1-2 gange i løbet af natten. Og det er meeeeget bedre, end at vågne 1-2 gange i timen.

Og som en anden siger, prøv med et stort stykke satin under dig. Så glider man meget nemt rundt, når man skal vende dig

Håber du finder ud af noget, der virker for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.