Umulig sover - gode råd søges!! :-S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

620 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. juni 2011

mortil4dejligepiger

Hej med Jer.

Vores lille pige er nu 6 uger gammel. Og vi er (selvfølgelig) SÅ glade for hende!  Men hold nu op, vi har fået kam til vores hår! Hun er SÅ umulig mht. søvn. Og når hun kun er 6 uger er søvnen jo en stor del af hendes liv. Og det er virkelig bare ikke spor sjovt!

Hun kan ikke falde i søvn, når hun er træt. Sådan har det været i 5 uger nu. I starten var det kun om aftenen og da havde hun også lidt mavevrøvl pga. nogle piller jeg tog. Det gik heldigvis over, da jeg stopped emed pillerne, da hun var 2 uger gammel.
I starten var problemerne med at falde i søvn der kun om aftenen. Men som ugerne går bliver det værre og værre. Det bredte sig til at starte om eftermiddagen og nu er det hele dagen og aftenen .
Det er simpelthen så hårdt! Og vi har ikke prøver det med de andre børn, så råd og trøst og erfaringer er kærkomne!!

Vi har prøvet at vugge hende i armene, lægge hende i liften og lade hende brokke/græde og hele tiden gå til/fra og give sut, svøbe hende etc.
Synes vi har forsøgt os med alt - og i korte perioder, så det ikke var skift fra gang til gang. Men der er bare ikke rigtig noget, der virker. Hun er SÅ træt og kan bare ikke falde i søvn.

Hun ender som regel med at falde i søvn i vores arme til allersidst hvor hun er fuldstændig overtræt så hun næsten ikke kan hænge sammen mere. Det er så svært at se på. Vores lille pige - hun har jo brug for ro og søvn.

Når hun endelig er faldet i søvn, sover hun for det meste godt. Om natten sover hun rigtig flot! Men de sidste dage er hun begyndt at vågne hver gang vi lægger hende fra os om dagen. Hun kan kun sove på vores arme . Det kan bare ikke lade sig gøre, når hun har 3 storesøstre, der også skal have lidt tid og opmærksomhed.

Hjæææææææææælp! Hvad har I andre gjort, der også har prøvet at stå i denne situation? Hvornår er det gået over? Etc...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

Rebecca Persson

Det lyder hårdt, og søvnmangel kan tage pippet fra de fleste, både store og små 

Har I prøvet at bære hende i en slynge eller strækvikle? Det virker meget beroligende, og man har samtidig hænderne fri. Det vil være mit bedste bud.

Min den yngste har sovet supergodt i en Natures Sway Slyngevugge. Den kan både gynge og vugge, og omslutter barnet, det er meget trygt.

Måske har hun ondt? Få hende gerne tjekket hos en kiropraktor med erfaring i små børn. Små forskydningerne i nakkehvirvlerne under fødslen kan give mavesmerter eller andre smerter, som gør bebs urolig.

FÅ evt. tjekket ørerne. 

Giv hende gerne Probiotika. 5 dråber BioGaia fra Pharma Nord dagligt. Det er dokumenteret effektivt mod kolik, og supergodt for den lille mave. Probiotika er frysetørrede mælkesyrebakterier. 

Du kan få uddybet det hele i min bog BABY - 100% naturlig uden tilsætning (Politikens Forlag, 2011). 

kh Rebecca, rebeccapersson.com 

Anmeld

16. juni 2011

mortil4dejligepiger

Rebecca Persson skriver:

Det lyder hårdt, og søvnmangel kan tage pippet fra de fleste, både store og små 

Har I prøvet at bære hende i en slynge eller strækvikle? Det virker meget beroligende, og man har samtidig hænderne fri. Det vil være mit bedste bud.

Min den yngste har sovet supergodt i en Natures Sway Slyngevugge. Den kan både gynge og vugge, og omslutter barnet, det er meget trygt.

Måske har hun ondt? Få hende gerne tjekket hos en kiropraktor med erfaring i små børn. Små forskydningerne i nakkehvirvlerne under fødslen kan give mavesmerter eller andre smerter, som gør bebs urolig.

FÅ evt. tjekket ørerne. 

Giv hende gerne Probiotika. 5 dråber BioGaia fra Pharma Nord dagligt. Det er dokumenteret effektivt mod kolik, og supergodt for den lille mave. Probiotika er frysetørrede mælkesyrebakterier. 

Du kan få uddybet det hele i min bog BABY - 100% naturlig uden tilsætning (Politikens Forlag, 2011). 

kh Rebecca, rebeccapersson.com 

Hej Rebecca.

Tak for svar

Vi er sikre på, det ikke er maven, der er noget i vejen med. I starten da der var problemer gav min veninde lillepigen zoneterapi. Men det var da jeg stoppede med pillerne, det gik over. Vi kan sagtens se nu, at det ikke er smerter der forårsager uroen. Men hvad det så er...

Jeg låner en slynge af min veninde. Og så forsøger vi stadig med at svøbe. Nogle gange er det dét der virker. Dog synes jeg ikke om, at hun i starten bliver arrig, når vi svøber hende. Men så bagefter slapper hun for det meste af og falder nogle gange i søvn. Andre gange bliver hun ked/sur igen, falder til ro, bliver igen ked/sur og så tager vi hende ud af svøbet!

Nogen der kender til, at de bliver sure når de bliver svøbt?

...Hun er vist lidt atypisk hende her . Hun kan heller ikke falde i søvn i barnevognen! Lægger vi hende dér når hun er træt - så bliver hun bare helt lysvågen og begynder at græde.
Lægger vi hende derned når hun sover, kan hun sagtens sove ved barnevognstur

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.