Preghiera skriver:
Sidder lige og tænker på hvor åndssvagt det er, at jeg kan blive sur over stavefejl og dårlig grammatik! Det er vist bare min "thing" - det er det, jeg kan og det jeg går op i!
(Er af samme grund under uddannelse på lærerseminariet - skal selvfølgelig være dansklærer) Jeg kan blive helt elektrisk over almindelige stavefejl som: Selvskab, jeg køre, fad øl, osv osv....!
Tilgengæld kan jeg ikke lægge 2+2 sammen! 
Hvad er jeres niche? 
Hehe, den har jeg også! Selvom jeg selv er dårlig til fx ligge/lægge. Men stavefejl der springer mig i øjnene, kan jeg godt blive lidt "iiiiih!!!!" over. Og det er udelukkende mig der fejler noget i den sammenhæng, for ingen er perfekte, og har absolut intet imod folk, der staver problematisk. Jeg laver da selv mange fejl med sammensatte ord osv. - Trust me. Vær kærester med en journaliststuderende, og man vil aldrig være i tvivl om alle ens skrive/stavebøffer mere
Men alligevel jamrer jeg mig netop, når folk skriver selvskab osv.
Nårh ja, og så er der to ting, som også bare kan irritere mig:
Når folk bruger misundelig og jaloux forkert. Fx "Ej, jeg er mega jaloux over min søsters nye taske" - Nej, du er misundelig.
Eller når folk glemmer at der er en forskel på chance og risiko. Fx: "Der er en stor chance for, at jeg mister det foster, som jeg så gerne vil have" - Nej, der er en stor risiko.
- Chance er en mulighed for et godt resultat (kilde: Ordbogen, hvis nogen skulle betvivle) og risiko er en mulighed for noget uheldigt eller uønskeligt (igen: Ordbogen).
Anmeld