afføring hvor ofte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.005 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. juni 2011

Minmio

Vores dreng er 11 dage gammel, jeg er stoppet med at amme ham hvor i starten han fik min mælk hver anden gang, og jeg trappede langsomt ned med min mælk. Og der havde han afføring mange gange i løbet af dagen.

Igår var det hans første dag på kun MME men han har ikke haft afføring overhovedet, dog pruttet en del.

Han græder ikke eller noget og sover hele tiden, men jeg er bange for at han har fortoppelse

noget kan ved om det er normalt, eller skal jeg hjælpe ham på vej med vatpind?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

Nessie

Prøv at vente og se, om det ikke kommer af sig selv.

Så længe han ikke brokker sig, så har han ikke ondt i maven, og så skal den nok bare lige vænne sig til kun at få MME

Anmeld

15. juni 2011

2babygirls

tatii72 skriver:

Vores dreng er 11 dage gammel, jeg er stoppet med at amme ham hvor i starten han fik min mælk hver anden gang, og jeg trappede langsomt ned med min mælk. Og der havde han afføring mange gange i løbet af dagen.

Igår var det hans første dag på kun MME men han har ikke haft afføring overhovedet, dog pruttet en del.

Han græder ikke eller noget og sover hele tiden, men jeg er bange for at han har fortoppelse

Det skal nok komme. De skal jo ikke have aff. hver dag. Han skal lige vænnes til ren mme, og så kommer det helt af sig selv igen. Der kan godt gå op til en uge. Mærk efter om hans mave bliver for hård, og så massere evt. lidt med uret hvis du mener der er gået for længe. Ellers så snak med din SP

Anmeld

15. juni 2011

lucas<3

tatii72 skriver:

min dreng lavede bommelum hver 3-4 dag.

snakkede så efterfølgende med lægen og hun sagde det var helt normal at de ikke kom a med det, der kunne gå 10 dage hvor de ikk kom a med det..

Anmeld

15. juni 2011

hekran

tatii72 skriver:

Vores ældste kom også på flaske inden en uge. Han fik hård mave og det var bare rigtig synd for ham. Vores SP anbefalede at han fik et par flasker syrnet mme i døgnet. Det er den grønne pakke Allomin. Vi brugte eller Nan, men det gjorde ingen forskel, at mærkerne var forskellige. Syrnet mme ligner en omgang 'for gammel' mælk, men det hjalp vores dreng. Han fik et par flasker i døgnet i omkring en måned eller to

Venlig hilsen Marita, der p.t. sidder og ammer lille Helena på 4 dage og fryder sig over allerede at være over ømme brystvorter og for første gang ser et langt ammeforløb i sin fremtid 

Anmeld

15. juni 2011

ledermus

Når de kun får flaske skal de helst have aff. hver dag ihvertfald hver 2 dag det er kun ammebørn som der godt må gå 14 dage imellem der er aff. så ville nok foreslå noget grøn alomin eller NAN HA til at sætte gang i hans mave

Anmeld

15. juni 2011

Minmio

tak for alle jeres svar.

Jeg kan bare ikke finde ud af om han har hård mave, eller om han bare ikke skal lave pølser.

Jeg har lige prøvet at massere hans mave i 10 min, og hjælpe på vej med vaseline på en vatpind (det plejede at hjælpe med min datter)

Men lillemanden faldt bare i søvn, og ville slet ikke presse eller noget.  Så nu ligger han og sover uden ble

Anmeld

15. juni 2011

Den lykkelige

Vores datter er 4 måneder men har fået udlukkende MME fra hun var ca 10-14 dage.. Hun har altid kun haft afføring hver 2-3 dag.. Min sp siger det ikke er særlig ofte.. men så længe hun ikke virker til at have ondt eller at afføringen er hård så er det fint nok..

Anmeld

15. juni 2011

Minmio

Weeee, han har lige lavet pølser nu er jeg rolig  Tak for hjælpen alle sammen

Anmeld

15. juni 2011

AA10

et sikkert tegn på han ikke er forstoppet er at han lufter sig.. så længe han gør det er han ikke forstoppet og jeg har altså også hørt som en anden sage at når man for mme er det aff. hver dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.